dir.
| Data: |
2024 |
| Descripció: |
35 pag. |
| Resum: |
Aquest Treball de Final de Grau analitza el vincle que hi ha entre el coneixement sintàctic sobre arguments i adjunts i l'expressió escrita en estudiants de secundària, concretament de primer de batxillerat. Per això, s'han analitzat diferents estudis relacionats amb el tema, que defensen que el model d'ensenyament actual és obsolet. Arran d'aquests articles s'ha creat una nova proposta didàctica on es treballen tots dos conceptes. Aquesta està composta d'una explicació, basada en els treballs de Carrasco (2022), Ibáñez (2012), Piuner & Oteíza (2012) i Quevedo & Petroff (2021), i una sèrie d'activitats per posar en pràctica les diferents nocions. També s'ha realitzat una prova tipus examen, en què, a banda d'avaluar l'adquisició dels coneixements de forma aïllada i específica per part dels alumnes, se'ls ha demanat produir un text. Aquestes redaccions, comparades amb altres realitzades abans de les sessions pràctiques, són les que s'han analitzat per obtenir els resultats de l'estudi. |
| Resum: |
Este Trabajo de Final de Grado analiza el vínculo que existe entre el conocimiento sintáctico sobre argumentos y adjuntos y la expresión escrita en estudiantes de secundaria, concretamente de primero de bachillerato. Para ello, se han analizado distintos estudios relacionados con el tema, los cuales defienden que el modelo de enseñanza actual está obsoleto. A raíz de estos artículos se ha creado una nueva propuesta didáctica en la que se trabajan ambos conceptos. Esta está compuesta de una explicación, basada en los trabajos de Carrasco (2022), Ibáñez (2012), Piuner & Oteíza (2012) y Quevedo & Petroff (2021), y de una serie de actividades para poner en práctica las distintas nociones. También se ha realizado una prueba tipo examen, en la que, a parte de evaluar la adquisición de los conocimientos de forma aislada y específica por parte de los alumnos, se les ha pedido producir un texto. Estas redacciones, comparadas con otras realizadas antes de las sesiones prácticas, son las que se han analizado para obtener los resultados del estudio. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Estudis d'Anglès i Espanyol [2504386] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Argumentos ;
Adjuntos ;
Estructura argumental ;
Expresión escrita ;
Propuesta didáctica ;
Arguments ;
Adjunts ;
Expressió escrita ;
Proposta didàctica |