Estratègies de màrqueting i comunicació de la indústria creativa de Japó i Corea del Sud
Subirat Domènech, Rut Bei
Cubeiro Rodríguez, Dídac, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Estrategias de marketing y comunicación de la industria creativa de Japón y Corea del Sur
Títol variant: Marketing and communication strategies of the creative industry of Japan and South Korea
Data: 2024
Descripció: 72 pag.
Resum: Submergint-se en els fenòmens culturals de Cool Japan i Hallyu, els principals factors contribuïdors a l'èxit internacional de les indústries creatives del Japó i Corea del Sud, aquest treball exposa el rerefons de la indústria musical popular sudcoreana, més coneguda com la del K-pop. Per mitjà de dos estudis, el treball explora els impactes dels fenòmens del Cool Japan i Hallyu en la política i l'economia de la regió de l'Àsia Oriental, mentre presenta les estratègies de màrqueting de les principals empreses de la indústria del K-pop, HYBE Corporation i JYP Entertainment, i, formula un pla de màrqueting estratègic, basat en les estratègies del màrqueting mix, altrament anomenat de les 4Ps, que busca l'expansió exitosa de la indústria del K-pop a la comunitat autònoma de Catalunya.
Resum: Sumergiéndose en los fenómenos culturales de Cool Japan y Hallyu, los principales factores contribuyentes al éxito internacional de las industrias creativas de Japón y Corea del Sur, este trabajo expone el trasfondo de la industria musical popular surcoreana, más conocida como la del K-pop. A través de dos estudios, el trabajo explora los impactos de los fenómenos del Cool Japan y Hallyu en la política y la economía de la región de Asia Oriental, mientras presenta las estrategias de marketing de las principales empresas de la industria del K-pop, HYBE Corporation y JYP Entertainment, y formula un plan de marketing estratégico, basado en las estrategias del marketing mix, también conocido como las 4Ps, que busca la expansión exitosa de la industria del K-pop en la comunidad autónoma de Cataluña.
Resum: By delving into the cultural phenomena of Cool Japan and Hallyu, the main contributing factors to the international success of the creative industries of Japan and South Korea, this work exposes the background of the South Korean popular music industry, better known as K-pop. Through two studies, the work explores the impacts of the Cool Japan and Hallyu phenomena on the politics and economy of the East Asian region, while presenting the marketing strategies of the leading companies in the K-pop industry, HYBE Corporation and JYP Entertainment. It also formulates a strategic marketing plan based on the marketing mix strategies, also known as the 4Ps, aiming for the successful expansion of the K-pop industry in the autonomous community of Catalonia.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Estudis d'Àsia Oriental [2500244]
Pla d'estudis: Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]
Document: Treball final de grau
Matèria: Indústria creativa ; Cool Japan ; Hallyu ; K-pop ; HYBE Corporation ; JYP Entertainment ; Màrqueting ; Catalunya ; Japó ; Corea del Sud ; Marketing ; Cataluña ; Japón ; Corea del Sur ; Creative industry ; Catalonia ; Japan ; South Korea



73 p, 3.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2024-09-02, darrera modificació el 2025-10-02



   Favorit i Compartir