Autoconcepte, autoeficàcia i gènere a la universitat : petita aproximació social a com es relacionen dins del marc social
Caballero Garcia, Laia
Rambla, Xavier 1966- dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i de Psicologia Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Autoconcepto, autoeficacia y género en la universidad
Títol variant: Self-concept, self-efficacy and gender at the university
Data: 2024
Resum: El present estudi, prenent analitzar la relació entre els conceptes socials de gènere, autoconcepte i autoeficàcia acadèmica en els joves que cursen infermeria i enginyeria de telecomunicacions a universitats públiques de Catalunya. Mitjançant anàlisis de caràcter quantitatiu desenvolupades a través de teories d'autors com Talcott Parsons i Bandura, va ser possible identificar si hi havia diferencies entre el gènere i l'autoconcepte i l'autoeficàcia acadèmica. Tot i que les anàlisis estadístiques no mostren diferències significatives entre grups, es destaca la complexitat de les dinàmiques sociològiques i la possible influència de factors com l'entorn familiar i social. Les conclusions subratllen la necessitat de considerar una perspectiva interseccional en futures investigacions per comprendre millor les desigualtats, i explorar més a fons la influència dels rols de gènere, agents socialitzadors i la presència de models a seguir en l'autoeficàcia acadèmica.
Resum: El presente estudio, tomando analizar la relación entre los conceptos sociales de género, autoconcepto y autoeficacia académica en los jóvenes que cursan enfermería e ingeniería de telecomunicaciones en universidades públicas de Cataluña. Mediante análisis de carácter cuantitativo desarrolladas a través de teorías de autores como *Talcott *Parsons y *Bandura, fue posible identificar si había diferencias entre el género y el autoconcepto y la autoeficacia académica. A pesar de que los análisis estadísticos no muestran diferencias significativas entre grupos, se destaca la complejidad de las dinámicas sociológicas y la posible influencia de factores como el entorno familiar y social. Las conclusiones subrayan la necesidad de considerar una perspectiva interseccional en futuras investigaciones para comprender mejor las desigualdades, y explorar más a fondo la influencia de los roles de género, agentes socializadores y la presencia de modelos a seguir en la autoeficacia académica.
Resum: The aim of this study was to analyse the relationship between the social concepts of gender, self-concept and academic self-efficacy in young people studying nursing and telecommunications engineering at public universities in Catalonia. Through quantitative analyses developed through theories by authors such as Talcott Parsons and Bandura, it was possible to identify whether there were differences between gender and academic self-concept and self-efficacy. Although statistical analyses do not show significant differences between groups, the complexity of sociological dynamics and the possible influence of factors such as family and social environment are highlighted. The findings underscore the need to consider an intersectional perspective in future research to better understand inequalities, and to further explore the influence of gender roles, socializing agents, and the presence of role models on academic self-efficacy.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Sociologia [5600160]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [1361]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Gènere ; Autoconcepte ; Autoeficàcia ; Confiança ; Rols de gènere ; Universitat ; Models de Suport ; Anàlisi de contingut Qualitatiu ; Género ; Autoconcepto ; Autoeficacia ; Confianza ; Roles de género ; Universidad ; Modelos de Apoyo ; Análisis de contenido Cualitativo ; Gender ; Self-concept ; Self-efficacy ; Trust ; Gender Roles ; University ; Support Models ; Qualitative Content Analysis



TFG
22 p, 577.3 KB

Resum executiu
2 p, 33.0 KB

Pòster
1 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2024-09-17, darrera modificació el 2025-12-11



   Favorit i Compartir