El procés de marquetingització de la política : l'homogeneïtzació de la comunicació política des de les tècniques del màrqueting polític i les seves repercussions
Mora Núñez, Emili
Mir Garcia, Jordi dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: El proceso de marketingización de la política : la homogeneización de la comunicación política a través de las técnicas del marketing político y sus repercusiones
Títol variant: The marketingization process of politics : the homogenization of political communication through political marketing techniques and its repercussions
Data: 2024
Resum: La comunicació política de partit va canviar el seu enfocament teòric amb l'entrada del màrqueting polític en el plantejament de la campanya electoral d'Eisenhower, l'any 1952. Trenta anys més tard, el govern de Reagan ampliaria les conseqüències d'aquell plantejament comunicatiu, en fer-lo entrar dins de l'obra de govern amb l'aplicació de la "permanent campaign". La intenció d'aquest treball és la de conceptualitzar i abordar el procés de marquetingització de la política. Així, l'estudi s'encamina cap a l'anàlisi de les conseqüències de l'entrada de les lògiques del màrqueting comercial al disseny de la comunicació política de partit. Examinant una professionalització que, des del 1952 fins a l'actualitat, sembla haver homogeneïtzat el plantejament comunicatiu des de les tècniques del màrqueting polític. D'aquesta manera, la motivació principal del treball és la de treballar els conceptes relacionats amb la centralitat de la ideologia en la comunicació del partit polític actual davant l'evolució i utilització del raonament d'aquestes tècniques.
Resum: La comunicación política de partido cambió su enfoque teórico con la entrada del marketing político en el planteamiento de la campaña electoral de Eisenhower en 1952. Más tarde, el gobierno de Reagan ampliaría las consecuencias de aquel planteamiento comunicativo, al incorporarlo en la gestión gubernamental con la aplicación de la "permanent campaign". La intención de este trabajo es conceptualizar y abordar el proceso de marketingización de la política. Así, el estudio se encamina hacia el análisis de las consecuencias de la entrada de las lógicas del marketing comercial en el diseño de la comunicación política de partido. Examinando una profesionalización que, desde 1952 hasta la actualidad, parece haber homogeneizado el planteamiento comunicativo desde las técnicas del marketing político. De esta manera, la motivación principal del trabajo es explorar los conceptos relacionados con la centralidad de la ideología en la comunicación del partido político actual frente a la evolución y utilización del razonamiento de estas técnicas.
Resum: Party political communication changed its theoretical approach with the introduction of political marketing in Eisenhower's 1952 electoral campaign. Later, the Reagan administration would expand the consequences of that communicative approach by incorporating it into governance with the application of the permanent campaign. The intention of this work is to conceptualize and address the process of the marketingization of politics. Thus, the study is directed towards analyzing the consequences of the introduction of commercial marketing logics into the design of party political communication. Examining a professionalization that, from 1952 to the present, seems to have homogenized the communicative approach through political marketing techniques. In this way, the main motivation of the work is to explore concepts related to the centrality of ideology in current political party communication in the face of the evolution and use of these techniques.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Ciència política i gestió pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [1511]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Comunicació política ; Màrqueting polític ; Política electoral ; Partits polítics ; Comunicació electoral ; Eleccions ; Campanya electoral ; Comunicación política ; Marketing político ; Partidos políticos ; Comunicación electoral ; Elecciones ; Campaña electoral ; Political communication ; Political marketing ; Electoral politics ; Political parties ; Electoral communication ; Elections ; Electoral campaign



TFG
29 p, 932.5 KB

Pòster
1 p, 3.2 MB

Resum executiu
5 p, 322.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2024-09-17, darrera modificació el 2025-12-12



   Favorit i Compartir