Actuacions locals a problemàtiques socials : un estudi comparat de l'ús de les competències municipals en educació per a fer front a la segregació escolar a Reus i Lleida
Corrales Simón, Marina Anna
Galais Gonzàlez, Carolina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Actuaciones locals para problemàticas sociales : un estudio comparado del uso de las competèncias municipales en educación para afrontar la segregación escolar en Reus i Lleida
Títol variant: Local measures for social problems : a comparative study of the use of local educational competencies to deal with school segregation in Reus and Lleida
Data: 2024
Resum: L'educació és considerada un pilar fonamental per a la garantia del benestar individual i col·lectiu. No obstant, la segregació escolar, entesa com la distribució desigual de l'alumnat en els centres educatius del territori, és un dels principals reptes en l'actualitat. I encara que els municipis tinguin un paper clau, per la seva proximitat, en la intervenció de problemàtiques socials, es qüestiona la suficiència de les seves competències.
Resum: La educación es considerada un pilar fundamental en la garantía del bienestar individual y colectivo. No obstante, la segregación escolar, entendida como la distribución desigual del alumnado en los centros educativos del territorio, es uno de los principales retos en la actualidad. Y aunque que los municipios tengan un papel clave, por su proximidad, en la intervención de problemáticas sociales, se cuestiona la suficiencia de sus competencias.
Resum: Education is considered one of the fundamental pillars for guaranteeing individual and collective well-being. However, school segregation, understood as the unequal distribution of students among the schools of the territory is currently one of the main challenges. Moreover, although municipalities play a key role, due to their proximity, in the intervention of social problems, the sufficiency of their competencies is questioned.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Ciència política i gestió pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [1511]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Educació ; Segregació escolar ; Centres d'educació primària ; Polítiques públiques ; Govern local ; Competències educatives ; Reus ; Lleida ; Educación ; Segregación escolar ; Centros de educación primaria ; Políticas públicas ; Gobierno local ; Competencias educativas ; Education ; Scholar segregation ; Primary school ; Public policy ; Local government ; Education competency



TFG
93 p, 2.6 MB

Resum executiu
5 p, 135.1 KB

Pòster
1 p, 231.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2024-09-17, darrera modificació el 2025-02-02



   Favorit i Compartir