L'Espai Mallorca, un centre cultural sense ànim de lucre
Martínez Martín, Luna
Verdaguer Lozano, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: El Espai Mallorca, un centro cultural sin ánimo de lucro
Títol variant: L'Espai Mallorca, a non-profit cultural center
Data: 2024
Resum: L'Espai Mallorca és un centre cultural sense ànim de lucre que pretén acostar la cultura de les Illes Balears al centre de Barcelona. L'estudi sorgeix amb la idea d'estudiar un centre cultural que no segueix les lògiques econòmiques com a objectiu final, sinó que la part simbòlica (cultura i identitat), son els principals al·licients. D'aquesta manera és interessant observar les dinàmiques internes, la relació amb la cultura i la identitat, els motius de les persones que hi formen part per dur cap endavant el projecte, la relació amb el territori i els vessants polítics i ideològics. És una manera de poder analitzar els béns econòmics i els béns simbòlics en un espai delimitat i amb uns objectius molt clars. La llengua catalana, la cultura popular i el sentiment de pertinença fora de casa son diferents punts prou interessants que es tracten per entendre com funciona aquest espai. També és una manera de fer veure aquest espai, és a dir, de posar-lo en valor i d'observar quin paper té per la cultura balear i quin paper representa a Barcelona.
Resum: El Espai Mallorca es un centro cultural sin ánimo de lucro que pretende acercar la cultura de las Islas Baleares al centro de Barcelona. El estudio surge con la idea de estudiar un centro cultural que no sigue las lógicas económicas como objetivo final, sino que la parte simbólica (cultura e identidad) son los principales alicientes. De este modo es interesante observar las dinámicas internas, la relación con la cultura y la identidad, los motivos de las personas que forman parte para llevar adelante el proyecto, la relación con el territorio y las vertientes políticas e ideológicas. Es una forma de poder analizar los bienes económicos y los bienes simbólicos en un espacio delimitado y con unos objetivos muy claros. La lengua catalana, la cultura popular y el sentimiento de pertenencia fuera de casa son diferentes puntos interesantes que se tratan para entender cómo funciona este espacio. También es una manera de hacer ver este espacio, es decir, ponerlo en valor y observar qué papel tiene para la cultura balear y qué papel representa en Barcelona.
Resum: The Espai Mallorca is a non-profit cultural center that aims to bring the culture of the Balearic Islands to the heart of Barcelona. The study arises with the idea of examining a cultural center that does not follow economic logics as its ultimate goal, but rather focuses on symbolic aspects (culture and identity) as the main incentives. In this way, it is interesting to observe the internal dynamics, the relationship with culture and identity, the motivations of the people involved in carrying out the project, the relationship with the territory, and the political and ideological aspects. It is a way to analyze both economic and symbolic assets in a defined space with very clear objectives. The Catalan language, popular culture, and the sense of belonging away from home are different, quite interesting points that are addressed to understand how this space functions. It is also a way to highlight this space, to value it, and to observe its role for Balearic culture and its significance in Barcelona.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Sociologia [5600160]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [1361]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Cultura popular ; Identitat ; Centre cultural ; Lògica simbòlica ; Lògica econòmica ; Identidad ; Centro cultural ; Lógica simbólica ; Lógica económica ; Popular culture ; Identity ; Cultural center ; Symbolic logic ; Economic logic



TFG
27 p, 767.3 KB

Resum executiu
3 p, 189.1 KB

Pòster
1 p, 444.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2024-09-17, darrera modificació el 2025-02-02



   Favorit i Compartir