The implementation of socioemotional learning in primary school
Balaguer Miralles, Joan Gabriel
Astor, Avi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: La implementació de l'ensenyament socioemocional a l'escola de primària
Títol variant: La implementación de la enseñanza socioemocional en la escuela de primaria
Data: 2024
Resum: L'aprenentatge socioemocional (socioemotional learning -SEL- en anglès) sorgeix en el període actual de la "Modernitat Tardana" i l'emergència d'un món globalitzat en un sistema capitalista en xarxa. Abarca una àmplia i evolutiva gamma d'habilitats "no cognitives" o "centrades en l'ésser humà" que es consideren essencials per aconseguir "l'eficàcia vital" al segle XXI. En aquest treball, examino com va emergir el SEL amb la popularització de noves espiritualitats en la Modernitat Tardana i com s'està implementant a les escoles públiques.
Resum: El aprendizaje socioemocional (socioemotional learning -SEL- en inglés) surge en el actual periodo de «modernidad tardía» y la emergencia de un mundo globalizado en un sistema capitalista en red. Abarca una amplia gama de habilidades «no cognitivas» o «centradas en el ser humano» que se consideran esenciales para lograr la «eficacia vital» en el siglo XXI. En este trabajo, examino cómo SEL surgió con la popularización de nuevas espiritualidades en la modernidad tardía y cómo se está aplicando en las escuelas públicas.
Resum: Socioemotional Learning (SEL) arises in the present period of "Late Modernity" and the emergence of a globalised world in a networked capitalist system. It encompasses a broad and evolving range of "non-cognitive" or "human-centric" skills considered essential for achieving "life-effectiveness" in the 21st century. In this dissertation, I examine how SEL emerged with the popularisation of new spiritualities in Late Modernity and how it is being implemented in public schools.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Sociologia [5600160]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [1361]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Aprenentatge socioemocional ; Mindfulness ; Educació primària ; Implementació ; Modernitat tardana ; Noves espiritualitats ; Noves religions ; Secularització ; Aprendizaje socioemocional ; Educación primaria ; Implementación ; Modernidad tardía ; Nuevas espiritualidades ; Nuevas religiones ; Secularización ; Socioemotional learning (SEL) ; Primary school ; Implementation ; Late modernity ; New spiritualities ; New religiosities ; Secularisation



TFG
37 p, 588.7 KB

Resum executiu
5 p, 241.6 KB

Pòster
1 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2024-09-17, darrera modificació el 2025-02-02



   Favorit i Compartir