The effect of output and audiovisual input on L2 learners' oral productive vocabulary use
Seveljova, Anna-Liisa
Fernández-Montraveta, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Descripció: 55 pag.
Resum: In English Foreign Language (EFL) classes, it is crucial to help learners foster their productive use of lexis. It has been suggested that foreign language (L2) input could be used to this end, especially when it is paired with activities which may help learners notice what linguistic resources they are lacking. Thus, the current study analyzes learners' productive vocabulary use after being exposed to L2 audiovisual (AV) input to examine to what extent learners incorporate lexical items from input into their subsequent oral output. Additionally, the study explores whether adding an oral output phase before input exposure could facilitate noticing of necessary lexical items, and therefore their use. In order to answer these questions an empirical study was carried out with two groups of adult B1 level English learners. Both groups watched a narrated story and retold it, but one group also told the story with the help of images before input exposure. The proportion of shared words between the AV input and the oral tasks in each output phase indicates that the AV input significantly influenced the participants' lexical choices. Additionally, an added output phase seems to have a positive effect on noticing lexical items in the input. These findings suggest that using AV input may be an effective pedagogical tool to promote the productive use of lexis in the EFL classroom.
Resum: Aquest estudi investiga com estudiants d'anglès com a llengua estrangera incorporen elements lèxics adquirits a través d'input audiovisual (AV) en L2 a la seva producció oral (output). Tanmateix, s'investiga si una fase de producció oral, abans de la fase d'exposició al input, facilita la percepció d'elements lèxics. Els estudiants, aprenents adults d'anglès amb un nivell de B1, es divideixen en dos grups. Tots dos grups observen una història narrada que han de tornar a explicar. Un grup, prèviament al input AV, s'exposa a una fase de output en la que utilitza imatges per explicar la història. La proporció de paraules compartides entre l'input AV i la producció oral indica que l'input AV influeix significativament a les eleccions lèxiques dels participants. A més, sembla que la fase d'output addicional a l'inici té un impacte positiu en la percepció d'elements lèxics. Aquests resultats suggereixen que l'ús d'input AV pot ser una eina pedagògica eficaç per promoure l'ús productiu del vocabulari a l'aula d'anglès com a llengua estrangera.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [4313157]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Audiovisual input ; Noticing ; Lexical mining ; Productive vocabulary ; Output



56 p, 670.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Filosofia i Lletres. TFM

 Registre creat el 2024-09-18, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir