dir.
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Descripció: |
52 pag. |
| Resum: |
This dissertation conducts an ecocritical analysis of three short stories by Daphne du Maurier: "The Birds","Monte Verità " and "The Apple Tree". The chief focus is on the dynamics between human and nonhumanagencies, which are concluded to be dependent on epistemological foundations and entangled bothconceptually and physically. Through the analysis of the primary texts, this research rejects theassumption that human actions are inherently more dominant, instead suggesting that the relationshipshould be reimagined. The theoretical departure from the concept of "eerie" highlights the unsettlingaspect of the displacement of nonhuman agency and ignites speculative processes. This is furtherenhanced by incorporating a posthumanist lens. Together, this theoretical framework makes it possible todiscern ideas from the stories which serve as spaces for imagination. These include identifying the attitudeof eco- humility as desirable in reinventing the human-nonhuman relationship, attunement with physicalityand embracing the nonhuman as an integral part of the human. This research contributes to expanding theecocritical framework and vindicates Daphne du Maurier's short fiction as valuable to the field. |
| Resum: |
Aquesta tesina porta a terme una anàlisi ecocrítica de tres relats curts de Daphne du Maurier: "Els ocells","Monte Verità" i "L'arbre de la poma". L'atenció principal se centra en les dinàmiques entre les agèncieshumanes i no humanes, i es conclou que aquestes depenen de fonaments epistemològics i que estanentrellaçades tant conceptualment com físicament. A través de l'anàlisi dels textos primaris, aquest treballrebutja la suposició que les accions humanes són inherentment més dominants, proposant en canvi queaquesta relació hauria de ser reinventada. La desviació teòrica del concepte de "inquietant" ("eerie", enanglès) destaca l'aspecte torbador del desplaçament de l'agència no humana i encén processosespeculatius. Això es veu reforçat per la incorporació d'una perspectiva posthumanista. De maneraconjunta, aquest marc teòric fa possible discernir idees dels relats que serveixen com a espais per a laimaginació. Aquests inclouen la possibilitat d'identificar l'actitud d'eco-humilitat com a desitjable en lareinvenció de la relació humà-no humà, la sintonia amb la fisicalitat i l'adopció del no humà com una partintegral de l'humà. Aquesta recerca contribueix a l'expansió del marc ecocrític i reivindica la ficció curta deDaphne du Maurier com a valuosa per a aquest camp d'estudi. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [4313157] |
| Pla d'estudis: |
Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099] |
| Document: |
Treball de fi de postgrau |
| Matèria: |
Daphne du Maurier ;
Ecocriticism ;
Posthumanism ;
Theeerie ;
Agency |