L'impacte de les competències de l'educador social en el procés d'adaptació de les persones migrades adultes que aprenen espanyol en un centre X d'Almeria
Cruz López, Mireia
Galdames Calderón, Marisol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: El impacto de las competencias del educador social en el proceso de adaptación de las personas migradas adultas que aprenden español en un centro X de Almería
Títol variant: The impact of the skills of the social educator in the adaptation process of adult migrants who learn Spanish in a center X in Almería
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: En aquest treball de fi de grau s'ha portat a terme un estudi de cas sobre l'impacte que tenen les competències de l'educador social en el procés d'adaptació i d'aprenentatge de l'espanyol de les persones migrades d'un centre X d'Almeria. L'estudi se centra en les competències professionals i afectives, com també les estratègies pedagògiques utilitzades per fer un acompanyament adequat al col·lectiu tenint en compte el context actual. Aquesta investigació és de caràcter qualitatiu i s'ha dut a terme mitjançant la triangulació de diferents instruments de fonts d'informació: l'anàlisi documental, l'entrevista i el diari de camp.
Resum: En este trabajo de fin de grado se ha llevado a cabo un estudio de caso sobre el impacto que tienen las competencias del educador social en el proceso de adaptación y de aprendizaje del español de las personas migradas de un centro X de Almería. El estudio se centra en las competencias profesionales y afectivas, como también las estrategias pedagógicas utilizadas para hacer un acompañamiento adecuado al colectivo teniendo en cuenta el contexto actual. Esta investigación es de carácter cualitativo y se ha llevado a cabo mediante la triangulación de diferentes instrumentos de fuentes de información: el análisis documental, la entrevista y el diario de campo.
Resum: In this end-of-degree project has been carried out a case study on the impact that the competences of the social educator in the process of adaptation and learning of Spanish of the migrants of a center X of Almería. The study focuses on professional and affective skills, as well as the pedagogical strategies used to provide appropriate accompaniment to the collective, taking into account the current context. This reseach is qualitative and has been carried out through the triangulation of different instruments from sources of information: documentary analysis, interview and field diary.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació social [2500260]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Migració ; Ensenyament d'espanyol ; Adaptació ; Integració ; Educador social ; Competències professionals ; Habilitats comunicatives ; Migración ; Enseñanza de español ; Adaptación ; Integración ; Competencias profesionales ; Habilidades comunicativas ; Migration ; Teaching spanish ; Adaptation ; Integration ; Social educator ; Professional skills ; Communication skills



60 p, 784.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-19, darrera modificació el 2025-07-13



   Favorit i Compartir