Desvetllant la Consciència Digital : Percepcions i Accions dels Estudiants de Quart Curs de la Facultat d'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona
Ibáñez García, Emma
Tello Sánchez, Jose, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Desvelando la Conciencia Digital : Percepciones y Acciones de los Estudiantes de Cuarto Curso de la Facultad de Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona
Títol variant: Unveiling Digital Awareness : Perceptions and Actions of Fourth Year Students of the Faculty of Education of the Autonomous University of Barcelona
Data: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: Aquesta investigació té com a objectiu principal visibilitzar la realitat dels estudiants de quart curs de la Facultat d'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona respecte al fenomen de les pantalles i el seu impacte en l'àmbit educatiu. Per assolir aquest objectiu, s'ofereix una anàlisi general del fenomen de les noves tecnologies i, a continuació, s'aprofundeix a comprendre la visió dels futurs educadors sobre la importància de l'educació relacionada amb les pantalles, els seus hàbits d'ús i les respostes que plantegen davant la problemàtica de l'ús abusiu de les noves tecnologies. A més, aquesta investigació proporciona una anàlisi detallada dels coneixements dels estudiants sobre els riscos associats amb l'ús de pantalles i la seva consciència crítica al respecte. Finalment, es presenten recomanacions pràctiques per a futurs educadors, elaborades en base a les percepcions i necessitats identificades durant l'estudi per tal de millorar la relació amb les pantalles dins del context educatiu.
Resum: Esta investigación tiene como principal objetivo visibilizar la realidad de los estudiantes de cuarto curso de la Facultad de Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona respecto al fenómeno de las pantallas y su impacto en el ámbito educativo. Para lograr este objetivo, se ofrece un análisis general del fenómeno de las nuevas tecnologías y, a continuación, se profundiza en comprender la visión de los futuros educadores sobre la importancia de la educación relacionada con las pantallas, sus hábitos de uso y las respuestas que plantean frente a la problemática del uso abusivo de las nuevas tecnologías. Además, esta investigación proporciona un análisis pormenorizado de los conocimientos de los estudiantes sobre los riesgos asociados con el uso de pantallas y su conciencia crítica al respecto. Por último, se presentan recomendaciones prácticas para futuros educadores, elaboradas en base a las percepciones y necesidades identificadas durante el estudio para mejorar la relación con las pantallas dentro del contexto educativo.
Resum: The main objective of this research is to make visible the reality of the fourth-year students of the Faculty of Education of the Autonomous University of Barcelona regarding the phenomenon of screens and their impact in the educational field. To achieve this goal, a general analysis of the phenomenon of new technologies is offered, and then it goes deeper into understanding the vision of future educators about the importance of education related to screens, their habits of use and the answers they raise to the problem of the abusive use of new technologies. In addition, this research provides a detailed analysis of students' knowledge of and critical awareness of the risks associated with screen use.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació social [2500260]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Pantalles ; Noves tecnologies ; Addicció ; Educació ; Consciència digital ; Pantallas ; Nuevas tecnologías ; Adicción ; Educación ; Conciencia digital ; Screens ; New technologies ; Addiction ; Education ; Digital awareness



58 p, 3.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-19, darrera modificació el 2025-07-13



   Favorit i Compartir