dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
dir.
| Títol variant: |
El desarrollo de las competencias comunicativas desde la perspectiva de la Comunicación No Violenta |
| Títol variant: |
The development of communicative competences from the perspective of Non-Violent Communication |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
En aquesta investigació s'ha dut a terme estudi de cas centrat en l'anàlisi de les competències comunicatives d'un educador social d'un centre obert del Raval (Barcelona). L'estudi ha emfatitzat l'important paper dels processos comunicatius en el desenvolupament de les relacions educatives i en els resultats dels processos educatius, utilitzant com a marc de referència principal la teoria de la Comunicació No Violenta (CNV) de Marshall Rosemberg. La recollida de dades va incloure entrevistes, anàlisi de documents i revisió de literatura, el que va proporcionar una comprensió completa del fenomen. Els resultats més rellevants de la recerca han estat la conceptualització de les competències comunicatives des de la perspectiva de la CNV i la identificació de les pràctiques vinculades a aquestes competències en un educador social del centre especificat, entre les quals s'inclouen la capacitat d'acceptar la diversitat de visions i opinions i la consciència emocional i la seva aplicació en els processos educatius, entre d'altres. |
| Resum: |
En esta investigación se ha realizado un estudio de caso centrado en el análisis de las competencias comunicativas de un educador social de un centro abierto del Raval (Barcelona). El estudio ha enfatizado el importante papel de los procesos comunicativos en el desarrollo de las relaciones educativas y en los resultados de los procesos educativos, utilizando como marco de referencia principal la teoría de la Comunicación No Violenta (CNV) de Marshall Rosemberg. La recogida de datos incluyó entrevistas, análisis de documentos y revisión de literatura, lo que proporcionó una completa comprensión del fenómeno. Los resultados más relevantes de la investigación han sido la conceptualización de las competencias comunicativas desde la perspectiva de la CNV y la identificación de las prácticas vinculadas a estas competencias en un educador social del centro especificado, entre las que se incluyen la capacidad de aceptar la diversidad de visiones y opiniones y la conciencia emocional y su aplicación en los procesos educativos, entre otros. |
| Resum: |
In this research, a case study has been carried out focusing on the analysis of the communicative competences of a social educator in an open center in the neighborhood of Raval (Barcelona). The study emphasized the important role of communicative processes in the development of educational relationships and in the outcomes of educational processes, using Marshall Rosemberg's theory of Nonviolent Communication (NVC) as the main frame of reference. Data collection included interviews, document analysis and literature review, which provided a comprehensive understanding of the phenomenon. The most relevant results of the research have been the conceptualization of communicative competences from the NVC perspective and the identification of practices linked to these competences in a social educator in the specified center, including the ability to accept diversity of views and opinions and emotional awareness and its application in educational processes, among others. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació social [2500260] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Comunicació ;
Competències comunicatives ;
Comunicació No Violenta ;
Educació social ;
Centre obert ;
Comunicación ;
Competencias comunicativas ;
Comunicación No Violenta ;
Educación Social ;
Centro Abierto ;
Communication ;
Communicative competences ;
Nonviolent Communication ;
Social Education ;
Open Centre |