Learning decision-making and democratic participation : characterizing experiences, opportunities and limitations in the school context during the early years of primary education
Gallart Camacho, Clara
Castellví Mata, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Aprenentatge de la presa de decisions i la participació democràtica : caracteritzant experiències, oportunitats i limitacions en el context escolar durant els primers anys de l'educació primària
Títol variant: Aprendizaje de la toma de decisiones y la participación democrática : caracterizando experiencias, oportunidades y limitaciones en el contexto escolar durante los primeros años de la educación primaria
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: Aquesta recerca investiga les oportunitats i limitacions per al desenvolupament de la competència democràtica i de presa de decisions en els primers anys de l'educació primària. L'estudi, desenvolupat a una escola pública de Barcelona, pretén caracteritzar les oportunitats i limitacions que promouen aquestes habilitats en els estudiants d'entre 6-8 anys. A partir d'una metodologia qualitativa, que ha inclòs entrevistes a l'equip docent i un dossier d'investigació per al grup d'infants, la investigació revela que l'alumnat s'implica i forma part de la presa de decisions del seu entorn proper a l'escola, però mostra una consciència limitada de les decisions que tenen un impacte a llarg termini. Les mestres influencien significadament aquests processos, i la seva perspectiva sobre la presa de decisions determina el grau d'acompanyament que l'alumnat rebrà. Els resultats de la recerca subratllen la importància d'integrar la participació democràtica en els primers anys de l'educació primària per tal de fomentar una ciutadania activa, crítica i participativa.
Resum: Este estudio investiga las oportunidades y limitaciones para el desarrollo de competencias en la toma de decisiones y la participación democrática durante los primeros años de la educación primaria. Realizada en un colegio público de Barcelona, ​​la investigación tiene como objetivo caracterizar las oportunidades y limitaciones que promueven estas habilidades entre los alumnos de 6 a 8 años. Siguiendo una metodología cualitativa, que incluyó entrevistas con profesores y un portafolio de investigación para los estudiantes, la investigación revela que los estudiantes participan en la toma de decisiones dentro de su entorno inmediato, pero muestran una conciencia limitada de decisiones más amplias y de largo plazo. Los docentes influyen significativamente en estos procesos, ya que su perspectiva sobre la toma de decisiones determina la orientación que recibirán los estudiantes. Los resultados señalan la importancia de integrar la participación democrática en la educación temprana para fomentar una ciudadanía activa, crítica y participativa.
Resum: This study investigates the opportunities and limitations for the development of decision-making and democratic participation competences in early primary education. Conducted at a public school in Barcelona, the research aims to characterize the opportunities and limitations that promote these abilities among the students aged 6-8. Following a qualitative methodology, which included interviews with teachers and a research portfolio for the students, the investigation reveals that students engage in decision-making within their immediate environment but show limited awareness of broader, long-term decisions. Teachers significantly influence these processes, since their perspective about decision-making determines the guiding the students will receive. The findings point out the importance of integrating democratic participation into early education to foster an active, critical and participative citizenship.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Ciutadania ; Presa de decisions ; Democràcia ; Participació democràtica ; Educació política ; Ciudadanía ; Toma de decisiones ; Democracia ; Participación democrática ; Educación política ; Citizenship ; Decision-making ; Democracy ; Democratic participation ; Political education



28 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2025-06-30



   Favorit i Compartir