dir.
| Títol variant: |
Aprendiendo sobre el ser vivo |
| Títol variant: |
Learning about the living being |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
Aquest Treball de Fi de Grau pretén aproximar i construir, per mitjà de la modelització, el model teòric d'ésser viu en les aules d'Educació Primària, concretament, amb alumnat de 3r curs. Treball que no només comporta una fonamentada situació d'aprenentatge basada en la modelització on es defineixen les 3 funcions vitals i la unitat cel·lular, sinó que també comporta la seva posada en pràctica i, sobretot, l'anàlisi posterior per deliberar i fer balança de la transcendència i repercussió d'aquesta en la construcció, i progressió, del model teòric d'ésser viu de l'alumnat. Anàlisi que germina i aflora de la valoració i prospecció de les representacions, escrites i gràfiques, dels models inicials i finals d'ésser viu de l'alumnat a l'inici i final de la situació d'aprenentatge. Finalment, les conclusions han demostrat que l'alumnat, a través de la situació dissenyada, ha aconseguit construir i progressar el seu model d'ésser viu cap a models més sofisticats i propers a l'acceptat per la comunitat científica, així com evidenciant més especialització, diversificació i argumentació en les seves representacions, gràfiques i escrites, finals envers les inicials. |
| Resum: |
Este Trabajo de Fin de Grado pretende aproximar y construir, por medio de la modelización, el modelo teórico de ser vivo en las aulas de Educación Primaria, concretamente, con alumnado de 3. er curso. Trabajo que no sólo comporta una fundamentada situación de aprendizaje basada en la modelización donde se definen y se profundiza en las 3 funciones vitales y la unidad celular, sino que también comporta su puesta en práctica y, sobre todo, el análisis posterior para deliberar y hacer balance de la trascendencia y repercusión de ésta en la construcción y progresión del modelo teórico de ser vivo del alumnado. Análisis que germina y aflora de la valoración y prospección de las representaciones, escritas y gráficas, de los modelos iniciales y finales de ser vivo del alumnado en el inicio y final de la situación de aprendizaje. Finalmente, las conclusiones han demostrado que el alumnado, a través de la situación diseñada, ha conseguido construir y progresar el modelo de ser vivo hacia modelos más sofisticados y cercanos al aceptado por la comunidad científica, así como evidenciando más especialización, diversificación y argumentación en sus representaciones, gráficas y escritas, finales en comparación con las iniciales. |
| Resum: |
This Final Degree Project aims to approximate and build, through modelling, the theoretical model of being alive in Primary Education classrooms to 3rd-year year students. Work that not only involves a well-founded learning situation based on modeling where the three vital functions and cellular unit are defined and deepened, but also involves their implementation and, above all, subsequent analysis in order to deliberate and balance the significance and repercussions of this in the construction and progression of the theoretical model of the living being of the students. Analysis that germinates and emerges from the assessment and prospection of the representations, written and graphic, of the initial and final models of the students' living being at the beginning and end of the learning situation. Finally, the conclusions have shown that the students, through the designed situation, have managed to build and progress the living being model towards more sophisticated models and closer to those accepted by the scientific community, as well as showing more specialization, diversification and argumentation in their graphic and writing finals representations compared to the initial ones. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Comunicació multimodal ;
Ésser viu ;
Model teòric ;
Modelització ;
Comunicación multimodal ;
Ser vivo ;
Modelo teórico ;
Modelización ;
Multimodal communication ;
Living being ;
Theoretical model ;
Modelling |