dir.
| Títol variant: |
Fomentando la cohesión de grupo a través de pausas activas : Un estudio sobre su impacto en el entorno académico |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
L'objectiu principal d'aquest Projecte de Fi de Grau és desenvolupar un pla d'acció tutorial que incorpori pauses actives en Educació Primària, utilitzant estratègies que fomentin la cooperació i emfatitzin els valors inherents a aquest mètode pedagògic. La investigació es basa en la hipòtesi que la integració de períodes curts d'activitat física millorarà la concentració, l'atenció i la cohesió de grup d'estudiants. Per tant, la posada en marxa d'aquests moments d'acció pretén desenvolupar una sèrie d'hàbits de vida saludables, conscienciant l'alumnat dels beneficis de l'activitat física i la importància de la cooperació en les seves relacions socials en diferents moments de la jornada escolar. Tot i que no es van poder obtenir dades reals dels educadors de l'escola, el marc teòric en el qual es basa el projecte suggereix una sèrie de resultats positius. |
| Resum: |
El objetivo principal de este Proyecto de Fin de Grado es desarrollar un plan de acción tutorial que incorpore pausas activas en el período de la Educación Primaria, utilizando estrategias que fomenten la cooperación y enfaticen los valores inherentes a este método pedagógico. La investigación se basa en la hipótesis que la integración de periodos cortos de actividad física mejorará la concentración, la atención y la cohesión de grupo de los y las estudiantes. Por lo tanto, la puesta en marcha de estos momentos de acción pretende desarrollar una serie de hábitos de vida saludables, concienciando el alumnado de los beneficios de la actividad física y la importancia de la cooperación en sus relaciones sociales en diferentes momentos de la jornada escolar. A pesar de que no se pudieron obtener datos reales de los educadores de la escuela, el marco teórico en el cual se basa el proyecto sugiere una serie de resultados positivos. |
| Resum: |
The main objective of this End-of-Degree Project is to develop a tutorial action plan that incorporates active breaks in Primary Education, using strategies that foster cooperation and emphasize the values inherent in this pedagogical method. The research is based on the hypotheses that integrating short periods of physical activity will enhance students' concentration, attention, and the group cohesion. Therefore, the implementation of these moments of action aims to develop a series of healthy lifestyle habits, making students aware of the benefits of physical activity and the importance of cooperation in their social relations at different times of the school day. Although real data from the educators at the target school could not be obtained, the theoretical framework complied in the project suggest a series of positive outcomes. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Pauses Actives Saludables (PAS) ;
Cohesió de grup ;
Activitat Física ;
Aprenentatge Cooperatiu ;
Educació Innovadora ;
Pausas activas ;
Cohesión de grupo ;
Actividad Física ;
Aprendizaje Cooperativo ;
Educación Innovadora ;
Active Breaks (AB) ;
Group cohesion ;
Physical Activity ;
Cooperative Learning ;
Innovative Education |