dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
| Títol variant: |
MATEMART : Creación y aplicación de una unidad didáctica innovadora matemática combinada con la música y la danza |
| Títol variant: |
MATEMART : Creation and application of an innovative mathematical teaching unit combined with music and dance |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
El present TFG té com a objectiu general analitzar l'impacte de l'aplicació d'una unitat didàctica interdisciplinària de matemàtiques, música i dansa en l'aprenentatge de les matemàtiques. Per a fer-ho possible, s'ha dissenyat una unitat didàctica (UD) de creació pròpia, centrada en la relació entre la simetria i la música, i la posició relativa a l'espai i la dansa. Es tracta d'un treball d'aplicació, ja que no només s'ha creat una UD innovadora interdisciplinària, sinó que s'han implementat les sessions clau en un context real, concretament, en un grup-classe de 4t de primària d'una escola de Cornellà de Llobregat. Els resultats obtinguts a través de la intervenció feta demostren la viabilitat de la proposta a les aules de primària i els beneficis que tenen aquest tipus de pràctiques -les quals no són gaire comunes en l'àmbit educatiu espanyol i català- en l'aprenentatge dels infants. Finalment, el fet de testar la proposta didàctica dissenyada ha permès copsar-ne els punts forts, però també els febles, motiu pel qual s'inclouen propostes de millora i vies de continuïtat de la UD a l'apartat dels resultats i de les conclusions, respectivament. |
| Resum: |
El presente trabajo tiene como objetivo general analizar el impacto de la aplicación de una unidad didáctica interdisciplinaria de matemáticas, música y danza en el aprendizaje de las matemáticas. Para hacerlo posible, se ha diseñado una unidad didáctica (UD) de creación propia, centrada en la relación entre la simetría y la música, y la posición relativa en el espacio y la danza. Se trata de un trabajo de aplicación, ya que no solo se ha creado una UD innovadora interdisciplinaria, sino que se han implementado las sesiones clave en un contexto real, concretamente, en una clase de 4º de primaria de una escuela de Cornellá de Llobregat. Los resultados obtenidos a través de la intervención hecha demuestran la viabilidad de la propuesta en las aulas de primaria y los beneficios que tienen estos tipos de prácticas -las cuales no son muy comunes en el ámbito educativo español y catalán- en el aprendizaje de los niños. Finalmente, el hecho de testar la propuesta didáctica diseñada ha permitido evidenciar sus puntos fuertes, pero también los débiles, motivo por el cual se incluyen propuestas de mejora y vías de continuidad de la UD en el apartado de los resultados y de las conclusiones, respectivamente. |
| Resum: |
The main aim of this study is to analyze the impact of the application of an interdisciplinary teaching unit of mathematics, music and dance on the learning of mathematics. To make this possible, a teaching unit of its own creation has been designed, focused on the relationship between symmetry and music, and the position relative to space and dance. It is an application work, since not only has an innovative interdisciplinary teaching unit been created, but the key sessions have been implemented in a real context, specifically, in a class of 4th grade of primary school of a school in Cornellà de Llobregat. The results obtained through the intervention carried out demonstrate the viability of the proposal in primary classrooms and the benefits of these types of practices -which are not very common in the Spanish and Catalan educational field- in children's learning. Finally, the fact of testing the didactic proposal designed has made it possible to highlight its strong points, but also the weak ones, which is why proposals for improvement and ways of continuity of the teaching unit are included in the section of results and conclusions, respectively. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Matemàtiques ;
Música ;
Dansa ;
Interdisciplinarietat ;
Simetria ;
Posició relativa a l'espai ;
Innovació educativa ;
Educació Primària ;
Matemáticas ;
Danza ;
Interdisciplinariedad ;
Simetría ;
Posición relativa en el espacio ;
Innovación educativa ;
Educación Primaria ;
Mathematics ;
Music ;
Dance ;
Interdisciplinary ;
Symmetry ;
Relative position in space ;
Educational innovation ;
Primary Education |