dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
| Títol variant: |
Es la lateralidad cruzada una posible causa de la dislexia? |
| Títol variant: |
Is crossed laterality a possible cause of dyslexia? |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
En un sistema educatiu com el vigent, en el qual el diagnòstic i tractament dels trastorns d'aprenentatge ha viscut un gran progrés i adequació a les necessitats de la societat, ha emergit un corrent que sembla que estableix relacions entre la lateralitat creuada i la dislèxia. Amb la principal intencionalitat de donar resposta a aquestes afirmacions que vinculen ambdues alteracions educatives, a continuació es presenta un Treball de Final de Grau que, partint d'una investigació al voltant de les qüestions, així com de les possibles relacions entre ambdues, ha pretès extreure'n alguna resposta clara. Per a fer-ho possible, s'ha realitzat un conjunt d'entrevistes a professionals immersos en la temàtica, així com una entrevista a un total de trenta-un mestres, de les quals se n'han pogut extreure evidències prou aclaridores. Així doncs, les presents investigacions han permès donar resposta a la hipòtesi inicial de la investigació, així com atorgar el valor que requereix a una recerca com l'acomplerta. |
| Resum: |
En un sistema educativo como el actual, en el que el diagnóstico y tratamiento de los trastornos de aprendizaje han experimentado un gran progreso y adaptación a las necesidades de la sociedad, ha surgido un movimiento que parece establecer relaciones entre la lateralidad cruzada y la dislexia. Con la principal intención de dar respuesta a estas afirmaciones que vinculan ambas alteraciones educativas, a continuación se presenta un Trabajo de Fin de Grado que, partiendo de una investigación en torno a las cuestiones, así como de las posibles relaciones entre ambas, ha pretendido extraer alguna respuesta clara. Para hacerlo posible, se ha realizado un conjunto de entrevistas a profesionales inmersos en la temática, así como una entrevista a un total de treinta y un maestros, de las cuales se han podido extraer evidencias lo suficientemente esclarecedoras. Así pues, las presentes investigaciones han permitido responder a la hipótesis inicial del trabajo, así como otorgar el valor que requiere una investigación como la realizada. |
| Resum: |
In an educational system like the current one, where the diagnosis and treatment of learning disorders have experienced significant progress and adaptation to the needs of society, a trend has emerged that seems to establish relationships between crossed laterality and dyslexia. With the main intention of responding to these statements that link both educational alterations, a Final Degree Project is presented below which, based on an investigation around the issues, as well as the possible relationships between both, has aimed to extract some clear answers. To make this possible, a set of interviews has been conducted with professionals immersed in the subject, as well as an interview with a total of thirty-one teachers, from which sufficiently clarifying evidence has been extracted. Therefore, the present research has allowed to answer the initial hypothesis of the investigation, as well as to grant the value that a research like the one carried out requires. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Sistema educatiu ;
Trastorns d'aprenentatge ;
Lateralitat creuada i dislèxia ;
Sistema educativo ;
Trastornos del aprendizaje ;
Lateralidad cruzada y dislexia ;
Educational system ;
Learning disorders ;
Crossed ;
Laterality and dyslexia |