dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
| Títol variant: |
L'absentisme escolar, una realitat invisible |
| Títol variant: |
El absentismo escolar, una realidad invisible |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
El problema de l'absentisme escolar no sempre és visible en la nostra societat. Sovint es percep com un percentatge d'absències, quan en realitat reflecteix un procés complex de ruptures escolars amb múltiples causes subjacents. L'objectiu d'aquest estudi és comprendre, a través d'entrevistes i una revisió de la literatura, la col·laboració entre els agents implicats en la gestió d'aquest fenomen, en particular el paper crucial de la família, ja que representa la influència primordial en la conducta d'absentista. A més, aquesta recerca també examina els mètodes utilitzats per prevenir i detectar signes d'absentisme, ja que les principals troballes mostren que aquests són crucials per a l'eradicació d'aquest problema educatiu. |
| Resum: |
El problema del absentismo escolar no siempre es visible en nuestra sociedad. A menudo se percibe como un porcentaje de ausencias, cuando en realidad refleja un complejo proceso de rupturas escolares con múltiples causas subyacentes. El objetivo de este estudio es comprender, a través de entrevistas y una revisión de la literatura, la colaboración entre los agentes implicados en el manejo de este fenómeno, en particular el papel crucial de la familia, ya que representa la principal influencia en el comportamiento absentista. Además, en esta investigación también se examinan los métodos que se utilizan para prevenir y detectar signos de absentismo, ya que los principales hallazgos ponen de manifiesto que estos son cruciales para la erradicación de este problema educativo. |
| Resum: |
The issue of school absenteeism is not always visible in our society. It is often perceived as a percentage of absences, when in fact, it reflects a complex process of school ruptures with multiple underlying causes. The aim of this study is to understand, through interviews and a review of the literature, the collaboration between the agents involved in the management of this phenomenon, in particular the crucial role of the family, as it represents the primary influence on absenteeism behaviour. In addition, this research also examines the methods used to prevent and detect signs of absenteeism, as the main findings show that these are crucial for the eradication of this educational problem. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Absentisme escolar ;
Factors de risc ;
Família ;
Escola ;
Agents externs ;
Intervenció preventiva ;
Treball en xarxa ;
Vulnerabilitat social ;
Absentismo escolar ;
Factores de riesgo ;
Familia ;
Escuela ;
Agentes externos ;
Intervención preventiva ;
Trabajo en red ;
Vulnerabilidad social ;
School absenteeism ;
Risk factors ;
Family ;
School ;
External agents ;
Preventive intervention ;
Networking ;
Social vulnerability |