dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
| Títol variant: |
Análisis de los materiales educativos creados para el proyecto de Palau-solità i Plegamans |
| Títol variant: |
Analysis of the pedagogical materials created for the Palau-solità i Plegamans project |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
L'any 2013, un equip de treball de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) va iniciar un projecte pedagògic basat en el patrimoni de Palau-solità i Plegamans, un poble proper a la universitat. Aquest TFG (Treball de Fi de Grau) consisteix en l'anàlisi dels recursos educatius en obert (una pàgina web i un dossier) desenvolupats per facilitar el coneixement del patrimoni del poble. L'objectiu és avaluar la utilització actual d'aquests recursos, que es van distribuir a totes les escoles de Palau, i identificar possibles millores per optimitzar-ne el seu ús. La metodologia consta de tres passos: l'anàlisi dels materials, entrevistes amb la persona responsable del projecte a cada escola i l'anàlisi de les dades recollides en aquestes entrevistes. La informació obtinguda és essencial per identificar els aspectes de millora segons les opinions dels experts. Aquest projecte és important en quant que proporciona una manera atractiva d'aprendre sobre el patrimoni mitjançant activitats d'aprenentatge lúdic, beneficiant tant els mestres -oferint recursos per ensenyar sobre el patrimoni de Palau- com els alumnes -promovent l'aprenentatge a través del joc. Com a estudiant de l'últim curs del grau en Educació Primària, pretenc contribuir des d'una perspectiva pedagògica. |
| Resum: |
En 2013, un equipo de trabajo de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) inició un proyecto pedagógico basado en el patrimonio de Palau-solità i Plegamans, un pueblo cercano a la universidad. Este TFG (Trabajo de Fin de Grado) consiste en el análisis de recursos educativos en abierto (una página web y un dossier) desarrollados para facilitar el conocimiento del patrimonio del pueblo. El objetivo es evaluar el uso actual de estos recursos, que se distribuyeron a todas las escuelas de Palau, e identificar posibles mejoras para optimizar su uso. La metodología consta de tres pasos: el análisis de los materiales, entrevistas con la persona responsable del proyecto en cada escuela y el análisis de los datos recogidos en estas entrevistas. La información obtenida es esencial para identificar los aspectos que necesitan mejora según las opiniones de los expertos. Este proyecto es relevante porque proporciona una manera atractiva de aprender sobre el patrimonio mediante actividades de aprendizaje lúdico, beneficiando tanto a los maestros-ofreciendo recursos para enseñar sobre el patrimonio de Palau-como a los alumnos-promoviendo el aprendizaje a través del juego. Como estudiante del último curso del grado en Educación Primaria, pretendo contribuir desde una perspectiva pedagógica. |
| Resum: |
In 2013, a research group at the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) initiated a pedagogical project leveraging the heritage of Palau-solità i Plegamans, a village near the university. This TFG consists of analysing the open access teaching materials (a webpage and a dossier) developed to facilitate the exploration of the village's patrimony. The purpose is to evaluate what has happened with those resources, which were handed to all the schools in Palau to, afterwards, identify the aspects of improvement in order to optimize their use. The methodology comprises three steps: an analysis of the materials, interviews with the project responsible from each school, and data analysis from these interviews. The insights gained are essential for identifying aspects that need enhancement based on feedback from experts. This project is noteworthy because it provides an engaging way to learn about heritage through playful learning activities, benefiting both teachers-by offering resources to teach about Palau's heritage-and students-by promoting learning through play. I can contribute from the pedagogical field as I am currently studying the last scholar year of the Primary education degree. |
| Nota: |
Treball de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS) |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Educació Primària ;
Aprenentatge contextualitzat ;
Recursos educatius en obert ;
Aprenentatge lúdic ;
Educación Primaria ;
Aprendizaje contextualizado ;
Recursos educativos en abierto ;
Aprendizaje lúdico ;
Primary Education ;
Context-based learning (heritage) ;
Open access teaching materials ;
Playful learning |