Sex education in the school: the importance of teacher training : A didactic guide for the upper cycle
Requena Fuentes, Ariadna
Escriu Mateu, Sergi, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: Aquesta investigació proporciona una anàlisi de l'estat actual de com es tracta l'educació sexual a Espanya. A través de diferents fonts, incloent-hi legislació, investigacions prèvies i programes educatius, s'examina l'evolució de la història de l'educació sexual al llarg del temps i els reptes que els professors es troben a l'aula, considerant la formació i les solucions possibles. La hipòtesi és que l'absència d'educació sexual a les escoles està influenciada per la formació i la informació proporcionada pels professors en aquesta àrea. Aquest treball presenta un estudi de cas pràctic de l'escola Enric Tatché i Pol, per analitzar les actituds i els coneixements dels professors de cicle superior. L'objectiu és proposar una guia didàctica per enfortir l'educació sexual a l'escola. Aquest estudi busca reflexionar sobre l'educació sexual a l'escola en l'etapa d'educació primària i orientar les pràctiques educatives futures.
Resum: Esta investigación proporciona un análisis del estado actual de cómo se aborda la educación sexual en España. A través de diversas fuentes, incluyendo legislación, investigaciones previas y programas educativos, se examina la evolución de la historia de la educación sexual a lo largo del tiempo y los desafíos que enfrentan los profesores en el aula, considerando la formación y las posibles soluciones. La hipótesis es que la ausencia de la educación sexual en las escuelas está influenciada por la formación y la información proporcionada por los profesores en esta área. Este trabajo presenta un estudio de caso práctico en la escuela Enric Tatché i Pol, para analizar las actitudes y los conocimientos de los profesores de ciclo superior. El objetivo es proponer una guía didáctica para fortalecer la educación sexual en la escuela. Este estudio busca reflexionar sobre la educación sexual en la escuela en la etapa de educación primaria y orientar las prácticas educativas futuras.
Resum: This research provides an analysis of the current state of how sexuality education is addressed in Spain. Through different sources, including legislation, previous research and educational programmes, it examines the evolution of sex education history over time and the challenges that teachers face in the classroom. It also considers training and possible solutions. The hypothesis is that the absence of sex education in schools is influenced by the training and information provided by teachers in this area. This paper presents a case study of the Enric Tatché i Pol school, with the objective of analysing the attitudes and knowledge of upper cycle school teachers. The aim is to propose a didactic guide to strengthen sexuality education in schools. This study seeks to reflect on sex education in primary school and to provide guidance for future educational practices.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Educació sexual ; Legislació educativa ; Formació del professorat ; Guia didàctica ; Educación sexual ; Legislación educativa ; Formación del profesorado ; Guia didáctica ; Sex education ; Educational legislation ; Teacher training ; Didactical guide



39 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2024-09-27



   Favorit i Compartir