dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
| Títol variant: |
Gestió de conflictes a l'estona de migdia |
| Títol variant: |
Gestión de conflictos en el rato del mediodía |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
Aquest treball de fi de grau té com a objectius analitzar les percepcions, experiències, emocions i satisfacció dels monitors de menjador envers la gestió i resolució de conflictes que poden sorgir a l'estona de migdia a les escoles de primària públiques de Sant Cugat del Vallès. També valorar la satisfacció i emocions dels monitors/es de menjador amb la seva feina. El treball es desenvolupa en un marc teòric, s'utilitza una metodologia amb un enfocament mixt, hi ha una recollida d'informació d'una mostra de 27 monitors/es de menjadors de 7 escoles públiques de Sant Cugat, es fa una anàlisi posterior, es discuteixen els resultats i es treuen les conclusions. Els resultats d'aquesta investigació mostren un manca de satisfacció cap a la formació i els protocols i els diferents recursos envers com gestionar els conflictes que sorgeixen, es necessita un canvi de millora per tal d'aconseguir un major nivell de satisfacció dels monitors/es de menjador. Tanmateix, també són destacables els resultats positius obtinguts en el percentatge d'emocions positives que senten els monitors/es durant la seva tasca educativa i el poc que senten els símptomes de l'esgotament professional. |
| Resum: |
Este trabajo de fin de grado tiene como objetivos analizar las percepciones, experiencias, emociones y satisfacción de los monitores de comedor hacia la gestión y resolución de conflictos que pueden surgir al rato de mediodía en las escuelas de primaria públicas de Sant Cugat del Vallès. También valorar la satisfacción y emociones de los monitores/se de comedor con su trabajo. El trabajo se desarrolla en un marco teórico, se utiliza una metodología con un enfoque mixto, hay una recogida de información de una muestra de 27 monitores/se de comedores de 7 escuelas públicas de Sant Cugat, se hace un análisis posterior, se discuten los resultados y se sacan las conclusiones. Los resultados de esta investigación muestran un carencia de satisfacción hacia la formación, los protocolos y los diferentes recursos hacia como gestionar los conflictos que surgen, se necesita un cambio de mejora para conseguir un mayor nivel de satisfacción de los monitores/se de comedor. Aun así, también son destacables los resultados positivos obtenidos en el porcentaje de emociones positivas que sienten los monitores/se durante su tarea educativa y el poco que sienten los síntomas del agotamiento profesional. |
| Resum: |
The TFG aims to analyse the perceptions, experiences, emotions and satisfaction of the lunch monitors with regard to the management and resolution of conflicts that may arise at midday timein the public primary schools of Sant Cugat del Vallès. It also evaluates the satisfaction and emotions of the lunch monitors with their work. The work is carried out in a theoretical framework, a mixed approach methodology is used, there is a collection of information from a sample of 27 canteen monitors from 7 public schools in Sant Cugat, a subsequent analysis is carried out, the results are discussed and conclusions are drawn. The results of this research show a lack of satisfaction towards training, protocols and different resources to manage the conflicts that arise, a change of improvement is needed in order to achieve a higher level of satisfaction of the lunch monitors. Even so, the positive results obtained in the percentage of positive emotions felt by the monitors during their educational task and the low percentage of symptoms of professional burnout are also noteworthy. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Benestar emocional ;
Clima de pau ;
Conflictes ;
Coordinació ;
Gestió de conflictes ;
Monitors/es de menjador ;
Provenció ;
Resolució de conflictes ;
Satisfacció ;
Temps de migdia ;
Bienestar emocional ;
Clima de paz ;
Conflictos ;
Coordinación ;
Gestión de conflictos ;
Monitores/se de comedor ;
Provención ;
Resolución de conflictos ;
Satisfacción ;
Tiempo de mediodía ;
Climate of peace ;
Conflicts ;
Conflict management ;
Conflict resolution ;
Coordination ;
Emotional well-being ;
Lunch monitors ;
Provention ;
Satisfaction ;
Midday time |