dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
| Títol variant: |
Un tratamiento efectivo para los niñ@s con TDAH en el proceso de enseñanza-aprendizaje |
| Títol variant: |
An effective treatment for children with ADHD in the teaching-learning process |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
El següent estudi té com a objectiu principal identificar un tractament efectiu pels infants amb TDAH (trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat o sense) en el procés d'ensenyament-aprenentatge, a partir d'una hipòtesi inicial, la qual reconeix la farmacologia com a tractament efectiu. Així doncs, d'una banda, la fonamentació teòrica realitza una conceptualització crítica al voltant del concepte de TDAH i, d'altra banda, la metodologia de la recerca empra una part pràctica a través d'entrevistes a diversos agents implicats i professionals vinculats al trastorn: docents, joves, famílies i serveis clínics. A través d'aquestes investigacions i objeccions crítiques, s'extreu una discussió dels resultats i unes conclusions finals, les quals se centren a comprovar o refutar la hipòtesi inicial. Els resultats es mostren parcialment positius, atès que la hipòtesi es confirma, però amb matisos que cal tenir en consideració per a futures investigacions. Així doncs, es destaca el tractament farmacològic com efectiu però dins d'un tractament bimodal, capaç de combinar la farmacologia conjuntament amb tractament psicològic i psicopedagògic al mateix temps. |
| Resum: |
El siguiente estudio tiene como objetivo principal identificar un tratamiento efectivo para los niños con TDAH (trastorno por déficit de atención con o sin hiperactividad) en el proceso de enseñanza-aprendizaje, a partir de una hipótesis inicial, que reconoce la farmacología como tratamiento efectivo. Así pues, por una parte, la fundamentación teórica realiza una conceptualización crítica en torno al concepto de TDAH y, por otra parte, la metodología de la investigación emplea una parte práctica a través de entrevistas a diversos agentes implicados y profesionales vinculados al trastorno: docentes, jóvenes, familias y servicios clínicos. A través de estas investigaciones y reparos críticos, se extrae una discusión de los resultados y unas conclusiones finales, las cuales se centran en comprobar o refutar la hipótesis inicial. Los resultados se muestran parcialmente positivos, dado que la hipótesis se confirma, pero con matices a tener en consideración para futuras investigaciones. Así pues, se destaca el tratamiento farmacológico como efectivo, pero dentro de un tratamiento bimodal, capaz de combinar la farmacología conjuntamente con tratamiento psicológico y psicopedagógico al mismo tiempo. |
| Resum: |
The main objective of the following study is to identify an effective treatment for children with ADHD (attention deficit disorder with or without hyperactivity) in the teaching-learning process, based on an initial hypothesis that recognizes pharmacology as an effective treatment. So, on the one hand, the theoretical foundation carries out a critical conceptualization around the concept of ADHD and, on the other hand, the research methodology employs a practical part through interviews with various agents involved and professionals linked to the disorder: teachers, young people, families and clinical services. Through these investigations and critical objections, a discussion of the results and final conclusions are drawn, which focus on verifying or refuting the initial hypothesis. The results are partially positive, since the hypothesis is confirmed, but with nuances that must be taken into account for future research. Thus, pharmacological treatment is highlighted as effective, but within a bimodal treatment, capable of combining pharmacology together with psychological and psychopedagogical treatment at the same time. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
TDAH ;
Farmacologia ;
Atenció a la diversitat ;
Tractament bimodal ;
Teràpia cognitivoconductual ;
Intervenció escolar ;
Farmacología ;
Atención a la diversidad ;
Tratamiento bimodal ;
Terapia cognitivo-conductual ;
Intervención escolar ;
ADHD ;
Pharmacology ;
Attention to diversity ;
Bimodal treatment ;
Cognitive behavioral therapy ;
School intervention |