"TICITEA" : Una proposta didàctica de l'ús de les TIC per millorar els aprenentatges dels infants amb TEA
Pérez Jurado, Sílvia
Santos Gonzalez, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: "TICITEA" : Una propuesta didáctica del uso de las TIC para mejorar los aprendizajes de los niños con TEA
Títol variant: "TICITEA" : A didactic proposal for the use of ICT to improve the learning of children with ASD
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: En els últims anys, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han tingut un impacte significatiu en diversos àmbits, incloent-hi l'educació. Pel que fa a la intervenció educativa amb infants amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA), les TIC han demostrat ser eines valuoses per millorar el rendiment acadèmic i afavorir el desenvolupament de competències socials i comunicatives. No obstant això, encara hi ha escoles que no utilitzen aquestes tecnologies degut a la manca de recursos adequats. Aquest treball té com a objectiu recollir i analitzar diversos estudis sobre la intervenció de les TIC en infants amb TEA per oferir una guia pràctica per al personal docent i educatiu.
Resum: En los últimos años, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) han tenido un impacto significativo en diversos ámbitos, incluyendo la educación. En cuanto a la intervención educativa con niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA), las TIC han demostrado ser herramientas valiosas para mejorar el rendimiento académico y favorecer el desarrollo de competencias sociales y comunicativas. No obstante, todavía hay escuelas que no utilizan estas tecnologías debido a la falta de recursos adecuados. Este trabajo tiene como objetivo recoger y analizar diversos estudios sobre la intervención de las TIC en niños con TEA para ofrecer una guía práctica para el personal docente y la comunidad educativa.
Resum: In the last few years, Information and Communication Technologies (ICT) have had a significant impact in several areas, including education. Regarding the educational intervention with children with Autism Spectrum Disorder (ASD), ICTs have proven to be valuable tools to improve academic performance and promote the development of social and communicative skills. However, there are still schools that do not use these technologies due to a lack of adequate resources. This work aims to collect and analyze several studies on ICT intervention with ASDs children to offer a practical guide for teachers and the educational community.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: TIC ; Trastorn de l'Espectre Autista ; Aprenentatge ; Recursos docents ; Recull eines tic ; Trastorno del Espectro Autista ; Aprendizaje ; Recursos docentes ; Recopilación de herramientas tic ; ICT ; Autism Spectrum Disorder ; Learning ; Teaching resources ; ICT tools collection



44 p, 2.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2024-09-27



   Favorit i Compartir