Programa d'intervenció per a la millora de la lectura global d'un infant amb dislèxia
Carreras Velilla, Marina
Santos Gonzalez, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
| Títol variant: |
Programa de intervención para la mejora de la lectura global de un niño con dislexia |
| Títol variant: |
Intervention program to improve the global reading of a child with dyslexia |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
Aquesta investigació detalla un programa d'intervenció que té la intenció d'accionar l'automatització de la via lèxica (o lectura global) d'un infant amb dislèxia a partir de la lectura repetida de paraules d'alta freqüència. El criteri utilitzat per a fer la selecció de les paraules entrenades ha estat la seva freqüència d'ús en llengua catalana i la base de la intervenció és la major necessitat d'exposició que tenen els infants amb dislèxia per assolir la forma gràfica d'un mot. Els resultats són significatius pel que fa a l'augment de paraules llegides globalment just després de l'entrenament (curt termini) alhora que prometedors pel que fa a la permanència d'aquest tipus de lectura sobre les paraules entrenades a mitjà termini. |
| Resum: |
Esta investigación detalla un programa de intervención que tiene la intención de accionar la automatización de la vía léxica (o lectura global) de un niño con dislexia a partir de la lectura repetida de palabras de alta frecuencia. El criterio utilizado para realizar la selección de las palabras entrenadas ha sido su frecuencia de uso en lengua catalana y la base de la intervención es la mayor necesidad de exposición que tienen los niños con dislexia para lograr la forma gráfica de un término. Los resultados son significativos en lo que se refiere al aumento de palabras leídas globalmente justo después del entrenamiento (corto plazo) a la vez que prometedores en cuanto a la permanencia de este tipo de lectura sobre las palabras entrenadas a medio plazo. |
| Resum: |
This research details an intervention program that aims to activate the automation of the lexical pathway (or global reading) of a child with dyslexia based on the repeated reading of high-frequency words. The criteria used to select the trained words was their frequency of use in the Catalan language and the basis of the intervention is the greater need for exposure that children with dyslexia have to achieve the graphic form of a word. The results are significant in terms of the increase in words globally read just after training (short term) while promising in terms of the permanence of this type of reading over the trained words in the medium term. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Dislèxia ;
Lectura global ;
Freqüència d'ús ;
Exposició lectora ;
Dislexia ;
Frecuencia de uso ;
Exposición lectora ;
Dyslexia ;
Global reading ;
Frequency of use ;
Reading exposure |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2024-09-27