The Role of digital health in emotional intelligence : Perspectives and Implications
Anglada Villagrasa, Júlia
Escriu Mateu, Sergi, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: El paper de la salut digital en la intel·ligència emocional : Perspectives i implicacions. - Estratègies d'intervenció didàctica
Títol variant: El papel de la salud digital en la inteligencia emocional : Perspectivas e implicaciones. - Estrategias de intervención didáctica
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: En aquest treball s'examinarà l'impacte de les tecnologies en el desenvolupament cognitiu i emocional dels alumnes en els darrers deu anys. A partir d'enquestes a professors de centres públics i privats, mitjançant una comparació dels plans digitals implementats a Catalunya durant els períodes 2013-2018 i 2020-2023, i analitzant les polítiques relacionades amb l'ús de la tecnologia que han afectat a l'ensenyament i desenvolupament emocional dels alumnes. Finalment, es dissenya un pla d'acció tutorial (PAT), centrat en la salut digital escolar i amb l'objectiu de promoure un ús responsable de les tecnologies en l'alumnat. Aquesta proposta es recolza en teories com les proposades per Daniel Goleman i Howard Gardner, que destaquen la importància de l'educació emocional i el desenvolupament integral dels alumnes.
Resum: En este trabajo se examinará el impacto de las tecnologías en el desarrollo cognitivo y emocional de los alumnos en los últimos diez años. A partir de encuestas a profesores de centros públicos y privados, mediante una comparación de los planes digitales implementados en Cataluña durante los periodos 2013 - 2018 y 2020-2023, y analizando las políticas relacionadas con el uso de la tecnología que han afectado a la enseñanza y desarrollo emocional de los alumnos. Finalmente, se diseña un plan de acción tutorial (PAT), centrado en la salud digital escolar y con el objetivo de promover un uso responsable de las tecnologías en el alumnado. Esta propuesta se apoya en teorías como las propuestas por Daniel Goleman y Howard Gardner, que destacan la importancia de la educación emocional y el desarrollo integral de los alumnos.
Resum: In this final work, we will examine the impact of technologies on the cognitive and emotional development of students in the last ten years. From surveys of teachers in public and private schools, through a comparison of digital plans implemented in Catalonia during the periods 2013 - 2018 and 2020-2023, and analyzing policies related to the use of technology that have affected the teaching and emotional development of students. Finally, I designed a tutorial action plan (PAT), focused on school digital health and with the aim of promoting a responsible use of technologies in students. This proposal is supported by Daniel Goleman and Howard Gardner theories, who emphasize the importance of emotional education and the integral development of students.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Sistema educatiu ; Desenvolupament emocional ; Salut digital ; Impacte social ; Enfocament pedagògic ; Intel·ligència emocional ; Tecnologies de la comunicació ; Entorn educatiu ; Sistema educativo ; Desarrollo emocional ; Salud digital ; Impacto social ; Enfoque pedagógico ; Inteligencia emocional ; Tecnologías de la comunicación ; Entorno educativo ; Educational system ; Emotional development ; Digital health ; Social impact ; Pedagogical approach ; Emotional intelligence ; Communication technologies ; Educational environment



62 p, 7.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2024-09-27



   Favorit i Compartir