dir.
dir.
| Títol variant: |
La construcción de la identidad de género a través de la indumentaria |
| Títol variant: |
The construction of gender identity through clothing |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
En el següent Treball de Fi de Grau, s'analitza la construcció de la identitat de gènere des d'una perspectiva sociocultural, la qual influeix plenament en el desenvolupament de l'ésser humà, fent especial referència en la indumentària. Havent fet una recerca bibliogràfica sobre aquesta temàtica, s'examinen un seguit de conjunts de roba, els quals van ser escollits per alumnat de 6è de Primària en dos contextos predeterminats, on es fa evident la influència que tenen les grans marques de roba a l'hora de fer l'elecció de la roba. Els resultats obtinguts mostren una clara relació amb la identitat dels infants i les peces de roba que han escollit. Així doncs, la recerca té la voluntat de comprendre com influeix la indumentària en la construcció de la identitat de gènere i en la perpetuació del binarisme de gènere en la societat actual. |
| Resum: |
En el siguiente Trabajo de Fin de Grado, se analiza la construcción de la identidad de género desde una perspectiva sociocultural, que influye plenamente en el desarrollo del ser humano, haciendo especial referencia a la indumentaria. Habiendo realizado una investigación bibliográfica sobre esta temática, se examinan una serie de conjuntos de ropa, los cuales fueron escogidos por alumnado de 6º de Primaria en dos contextos predeterminados, donde se hace evidente la influencia que tienen las grandes marcas de ropa a la hora de hacer la elección de la ropa. Los resultados obtenidos muestran una clara relación con la identidad de los niños y las prendas que han escogido. Así pues, la investigación tiene la voluntad de comprender cómo influye la indumentaria en la construcción de la identidad de género y en la perpetuación del binarismo de género en la sociedad actual. |
| Resum: |
In the following Final Degree Project, the construction of gender identity is analyzed from a socio-cultural perspective, which fully influences the development of the human being, making special reference to clothing. Having carried out a bibliographic research on this topic, a series of clothing sets are examined, which were chosen by 6th grade students in two predetermined contexts, where it becomes clear the influence that the big clothing brands have when choosing the clothes. The results obtained show a clear relationship with the children's identity and the clothes they have chosen. Therefore, the research aims to understand how clothing influences the construction of gender identity and the perpetuation of gender binarism in today's society. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Sexe ;
Gènere ;
Identitat de gènere ;
Procés de socialització ;
Agents de socialització ;
Binarisme de gènere i identitat homogeneïtzada ;
Sexo ;
Género ;
Identidad de género ;
Proceso de socialización ;
Agentes de socialización ;
Binarismo de género e identidad homogeneizada ;
Sex ;
Gender ;
Gender identity ;
Socialization process ;
Socialization agents ;
Gender binarism and homogenized identity |