dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
| Títol variant: |
¿Conocemos los hábitos de consumo del alumnado de Educación Primaria en el aula? : Propuesta de análisis y de intervención didáctica |
| Títol variant: |
Do we know the consumption habits of Primary Education students in the classroom? : Proposal for analysis and didactic intervention |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
L'emergència climàtica requereix una actuació immediata, per tant, cal sensibilitzar a la població per així cridar a l'acció ciutadana. Donada la necessitat, l'educació ambiental és clau en la construcció del pensament crític i la responsabilitat de les futures generacions. Tot i la implicació dels centres educatius, la rigidesa del currículum dificulta portar certes iniciatives al context d'aula i, quan s'incorporen en aquest àmbit, no sempre acaben aprofundint en el problema. En aquest treball es proposa abordar l'educació ambiental a partir de la detecció dels hàbits de consum més presents a l'aula, fent primer una recerca sobre el tema i, posteriorment, una diagnosi inicial de les necessitats concretes d'un context educatiu per a intervenir amb una proposta educativa a un grup de 2n de primària. |
| Resum: |
La emergencia climática requiere una actuación inmediata, por lo tanto, es necesario sensibilizar a la población para así llamar a la acción ciudadana. Dada la necesidad, la educación ambiental es clave en la construcción del pensamiento crítico y responsabilidad de las generaciones futuras. A pesar de la implicación de los centros educativos, la rigidez del currículo dificulta llevar ciertas iniciativas al contexto de aula y, cuando se incorporan en este ámbito, no siempre acaban profundizando en el problema. En este trabajo se propone abordar la educación ambiental a partir de la detección de los hábitos de consumo más presentes en el aula, haciendo primero una investigación sobre el tema y, posteriormente, una diagnosis inicial de las necesidades concretas de un contexto educativo para intervenir con una propuesta educativa en un grupo de 2º de primaria. |
| Resum: |
The climate emergency requires immediate action, therefore, it is necessary to raise awareness among the population in order to call for citizen action. Given the need, environmental education is the key in building critical thinking and responsibility in future generations. Despite the involvement of education centers, the rigidity of the curriculum makes it challenging to incorporate certain initiatives into the classroom context and, when they are incorporated in this area, they usually end up not deepening in the problem. This paper proposes to approach environmental education through the detection of the most present consumption habits in the classroom, first doing a research about the subject and, subsequently, an initial diagnosis of the specific needs of an educational context in order to intervene with an educational proposal for a group of 2nd graders. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Educació ambiental ;
Hàbits de consum ;
Consum responsable ;
Educació ;
Rol de la mestra ;
Recursos ;
Paper ;
Intervenció educativa ;
Educación ambiental ;
Hábitos de consumo ;
Consumo responsable ;
Educación ;
Rol de la maestra ;
Papel ;
Intervención educativa ;
Environmental education ;
Consumption habits ;
Responsible consumption ;
Education ;
Role of the teacher ;
Resources ;
Educational intervention |