dir.
| Títol variant: |
El bienestar subjetivo de la infancia con Trastorno del Espectro Autista : Comparación de una escuela ordinaria y una de educación especial |
| Títol variant: |
The subjective well-being of children with Autism Spectrum Disorder : Comparison of an ordinary school and a special education school |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resum: |
Aquest treball presenta un estudi comparatiu del benestar subjectiu (BS) d'infants TEA (trastorn de l'espectre autista) de dues escoles del Vallès Occidental, un centre ordinari i un centre d'educació especial. Partint d'una clara escassetat bibliogràfica en l'estudi del BS de la infància autista, i en base a una consideració social de l'autisme, es desenvolupa un estudi mixt concurrent amb l'objectiu d'analitzar i comparar aquest BS, identificant els possibles condicionants estructurals, institucionals, familiars i individuals i elaborant propostes de millora personalitzades tant per l'àmbit de la intervenció educativa com en l'àmbit institucional-sistèmic per cada centre. Així doncs, es recull la veu directa de les professionals d'educació especial que els atenen directament a ambdues escoles, a través d'una entrevista estructurada, i de 4 infants TEA (entre 10 i 11 anys), un noi i una noia de cada escola, a través d'un qüestionari-entrevista semiestructurada i adaptada a les seves necessitats. Els resultats d'aquest estudi mostren com, tot i que cap de les dues escoles promou un major BS, els infants TEA d'ambdós centres valoren certs aspectes de manera diferent. També es troben diferències segons el sexe dels infants. |
| Resum: |
Este trabajo presenta un estudio comparativo del bienestar subjetivo (BS) de niños TEA (trastorno del espectro autista) de dos escuelas del Vallès Occidental, un centro ordinario y un centro de educación especial. Partiendo de una clara escasez bibliográfica en el estudio del BS de la infancia autista, y en base a una consideración social del autismo, se desarrolla un estudio mixto concurrente con el objetivo de analizar y comparar este BS, identificando los posibles condicionantes estructurales, institucionales, familiares e individuales y elaborando propuestas de mejora personalizadas tanto para el ámbito de la intervención educativa como en el ámbito institucional-sistémico para cada centro. De este modo, se recoge la voz directa de las profesionales de educación especial que los atienden directamente en ambas escuelas, a través de una entrevista estructurada, y de 4 niños TEA (de entre 10 y 11 años), un chico y una chica de cada escuela, a través de un cuestionario-entrevista semiestructurada y adaptada a sus necesidades. Los resultados de este estudio muestran como, a pesar de que ninguna de las dos escuelas promueve un mayor BS, los niños TEA de ambos centros valoran ciertos aspectos de manera diferente. También se encuentran diferencias según el sexo de los niños. |
| Resum: |
This work presents a comparative study of the subjective well-being (BS) of ASD (autism spectrum disorder) children from two schools in Vallès Occidental, an ordinary school and a special education school. Starting from a clear bibliographical scarcity in the study of the BS of autistic children, and based on a social consideration of autism, a mixed concurrent study is developed with the aim of analysing and comparing this BS, identifying the possible structural, institutional, family and individual conditioning factors and elaborating personalised improvement proposals both for the field of educational intervention and in the institutional-systemic field for each school. In this way, the direct voice of the special education professionals who attend them directly in both schools is collected, through a structured interview, and that of 4 ASD children (aged between 10 and 11), a boy and a girl from each school, through a semi-structured questionnaire-interview adapted to their needs. The results of this study show that, despite the fact that neither of the two schools promotes more BS, the ASD children in both schools value certain aspects differently. Differences are also found according to the sex of the children. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Primària [2500798] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Paraules clau: benestar subjectiu ;
Trastorn de l'espectre autista ;
Infància autista ;
Centre ordinari ;
Centre d'educació especial ;
Palabras clave: bienestar subjetivo ;
Trastorno del espectro autista ;
Infancia autista ;
Centro ordinario ;
Centro de educación especial ;
Key words: subjective well-being ;
Autism spectrum disorder ;
Autistic children ;
Ordinary school ;
Special education school |