Estratègies per a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua anglesa per a infants amb tdah
Olivet Castillo, Claudia
Torras Vila, Berta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Estrategias para la enseñanza y el aprendizaje del inglés para niños con tdah
Títol variant: Strategies for teaching and learning english for children with adhd
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: A les aules de primària d'arreu del món, són cada vegada més presents els reptes dels alumnes diagnosticats amb TDAH, especialment en relació amb les dificultats de comportament i llenguatge, que afecten en el procés d'ensenyament-aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera (ALE). Aquest estudi busca identificar i aplicar estratègies pedagògiques per donar suport a aquests alumnes. Així doncs, es van recollir dades de diverses fonts bibliogràfiques sobre ALE, TDAH i l'ensenyament d'ALE a estudiants amb TDAH, de la mateixa manera que es va entrevistar una psicopedagoga, quatre mestres d'anglès de primària i tres alumnes amb TDAH. Els resultats van constatar que les classes dinàmiques, visuals i adaptades als interessos dels alumnes milloraven significativament el seu aprenentatge. A més, la gamificació, amb jocs interactius i sistemes de recompenses, també resultaven beneficiosos per augmentar l'interès dels alumnes. En resum, aquest estudi ofereix estratègies concretes per als educadors per abordar les necessitats dels alumnes amb TDAH en l'ensenyament d'anglès, promocionant canvis per garantir una educació inclusiva per a tots els alumnes.
Resum: En las aulas de primaria de todo el mundo, cada vez son más frecuentes los retos que afrontan los estudiantes diagnosticados con TDAH, especialmente en relación con las dificultades presentes en el comportamiento y lenguaje, que afectan el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés como lengua extranjera (ILE). Así pues, este estudio busca identificar y aplicar estrategias pedagógicas para ayudar a estos alumnos en el aprendizaje de esta lengua. De esta manera, se recopilaron datos de diversas fuentes bibliográficas sobre ILE, TDAH y la enseñanza de ILE a estudiantes con TDAH, al igual que se entrevistó a una psicopedagoga, cuatro maestros de inglés de primaria y tres estudiantes con TDAH. Los resultados confirmaron que las clases dinámicas, visuales y adaptadas a los intereses de los estudiantes facilitaban significativamente su aprendizaje. Además, la gamificación, con juegos interactivos y sistemas de recompensas, también resultaba beneficiosa para aumentar el interés de los alumnos. En resumen, este estudio ofrece estrategias concretas para los educadores que ayudan a abordar las necesidades de los estudiantes con TDAH en la enseñanza de inglés, promoviendo cambios para garantizar una educación inclusiva para todos los estudiantes.
Resum: In primary classrooms worldwide, there is a growing recognition of the challenges posed by students diagnosed with ADHD, particularly concerning behavioral and language difficulties, which undermine their potential for academic success in learning English as a Foreign Language (EFL). This study aims to identify and implement effective pedagogical strategies to support these students' learning needs by gathering data from various bibliographic resources on EFL, ADHD, and teaching EFL to students with ADHD, as well as conducting interviews with a psychopedagogist, four elementary English teachers, and three students with ADHD. Results indicate that dynamic and flexible classes, incorporating visual and engaging inputs tailored to students' interests and motivations, significantly enhance their learning process, while gamification techniques, such as interactive games and reward systems, are particularly beneficial for boosting student engagement. All in all, the potential contributions of this study lie in its pedagogical implications, offering concrete strategies for educators to address the needs of these students in EFL learning environments, and advocating for systematic changes to ensure equitable access to language education for all learners.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: TDAH ; ALE ; Estratègies pedagògiques ; Educació inclusiva ; ILE ; Estrategias pedagógicas ; Educación inclusiva ; ADHD ; EFL ; Pedagogical strategies ; Inclusive education



43 p, 553.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2024-09-27



   Favorit i Compartir