Música i interdisciplinarietat en projectes d'escola : Col·laborant amb el centre educatiu IE Pla de l'Avellà per fer de la música un recurs per a mestres generalistes
Gispert Bendicho, Ona
Gonzalez Martin, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Música y interdisciplinariedad en proyectos escolares : Colaborando con el centro educativo IE Pla de l'Avellà para hacer de la música un recurso para maestros generalistas
Títol variant: Music and interdisciplinarity in school projects : Collaborating with the educational center IE Pla de l'Avellà to make music a resource for generalist teachers
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: La música té un gran potencial per enriquir l'aprenentatge en diverses àrees del coneixement i establir-hi connexions, però la manera en què aquesta ha estat aplicada en l'entorn educatiu no acostuma a reflectir-ho. En les últimes dècades, les escoles aposten per metodologies globalitzadores, establint relacions entre diverses àrees curriculars amb un fi, generalment, comú. La música poques vegades s'inclou dins d'aquestes metodologies i queda relegada a un segon pla. Aquest treball pren com a punt de partida aquesta problemàtica.
Resum: La música tiene un gran potencial para enriquecer el aprendizaje en diversas áreas del conocimiento y establecer conexiones entre ellas, pero la forma en que ha sido aplicada en el entorno educativo no suele reflejarlo. En las últimas décadas, las escuelas apuestan por metodologías globalizadoras, estableciendo relaciones entre diversas áreas curriculares con un fin, generalmente, común. La música pocas veces se incluye dentro de estas metodologías y queda relegada a un segundo plano. Este trabajo toma como punto de partida esta problemática.
Resum: Music has great potential to enrich learning in various areas of knowledge and establish connections between them, but the way it has been applied in the educational system does not usually reflect this. In recent decades, schools have been adopting globalized methodologies, establishing relationships between various curricular areas with a generally common goal. Music is rarely included in these methodologies, which means it's often excluded. This project takes this issue as its starting point.
Nota: Premi UAB als millors Treballs de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS). 4a Edició, curs 2023-2024
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Música ; Interdisciplinarietat ; Projectes interdisciplinaris ; Activitat musical ; Mestra generalista ; Interdisciplinariedad ; Proyectos interdisciplinarios ; Actividad musical ; Maestra generalista ; Music ; Interdisciplinarity ; Interdisciplinary projects ; Musical activity ; Generalist teacher



111 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2025-04-01



   Favorit i Compartir