Emotional regulation of the students inside the classroom : a systematic review of literature regarding emotional education during primary education Regulació emocional dels estudiants dins l'aula
Torres Saurí, Anna
Suñé Soler, Nuria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Regulación emocional de los alumnos dentro del aula
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: Actualment, l'educació emocional dins l'aula està obtenint certa rellevància i popularitat entre les escoles, de manera que es pretén, no només educar amb relació a coneixements teòrics, sinó també educar emocionalment a l'alumnat. Així mateix, permetrem que els estudiants creixin i es desenvolupin enriquint la seva intel·ligència emocional per fer front als diferents reptes que els presenti el futur des d'una mirada reflexiva, empàtica i respectuosa. En aquest projecte s'ha dut a terme una revisió sistemàtica de la literatura, que té per objectiu analitzar com es defineix la regulació emocional, així com les estratègies de millora de la qualitat educativa envers l'educació emocional dins les aules de primària. Per aconseguir-ho, s'han definit al marc teòric aspectes com: educació emocional, regulació emocional i gestió de conflictes a l'aula. D'altra banda, les variables inserides a la base de dades "Web of Science", per trobar les fonts pertinents que permetrien dur a terme aquesta revisió sistemàtica, han estat: "emotional regulation" AND "primary education" AND "students". Un cop obtinguts tots els possibles estudis, es van aplicar uns criteris d'inclusió i exclusió que permetrien delimitar quins serien els més rellevants per cobrir les necessitats d'aquest projecte. Finalment, 10 d'aquests estudis van ser seleccionats, llegits i analitzats per tal de redactar uns resultats que s'ajustessin a la realitat actual de l'educació emocional a les aules. Aquesta revisió sistemàtica representa un punt de partida que pot ser ampliada en un futur per tal d'obtenir una visió més àmplia de les pràctiques docents relacionades amb l'educació emocional dins l'aula.
Resum: Actualmente, la educación emocional dentro del aula está obteniendo cierta relevancia y popularidad entre las escuelas, de forma que se pretende, no solo educar en relación a conocimientos teóricos, sino también educar emocionalmente al alumnado. Así mismo, permitiremos que los estudiantes crezcan y se desarrollen enriqueciendo su inteligencia emocional para hacer frente a los diferentes retos que les depare el futuro desde una mirada reflexiva, empática y respetuosa. En este proyecto se ha llevado a cabo una revisión sistemática de la literatura que tiene por objetivo analizar como se define la regulación emocional así como las estrategias de mejora de la calidad educativa hacia la educación emocional dentro de las aulas de primaria. Para conseguirlo, se han definido, en el marco teórico, aspectos como: educación emocional, regulación emocional y gestión de conflictos en el aula. Por otro lado, las variables inseridas en la base de datos "Web of Science", para encontrar las fuentes pertinentes que permitirían llevar a cabo esta revisión sistemática, han estado: "emotional regulation" AND "primary education" AND "students". Una vez obtenidos todos los posibles estudios,se aplicaron unos criterios de inclusión y exclusión que permitirían delimitar cuáles serían los más relevantes para cubrir las necesidades de este proyecto. Finalmente, 10 de estos estudios fueron seleccionados, leídos y analizados para redactar unos resultados que se ajustaran a la realidad actual de la educación emocional a las aulas. Esta revisión sistemática representa un punto de partida que puede ser ampliada en un futuro para obtener una visión más amplia de las prácticas docentes relacionadas con la educación emocional dentro del aula.
Resum: Emotional education in the classroom is currently gaining some relevance and popularity among schools, so it is intended not only to educate concerning theoretical knowledge but also to educate students emotionally. Likewise, we will allow students to flourish and develop by enriching their emotional intelligence to face the different challenges that the future holds for them from a reflective, empathetic and respectful perspective. In this project, a systematic review of the literature has been carried out with the aim of analysing how emotional regulation is defined, as well as strategies for improving the quality of education towards emotional education in primary school classrooms. To achieve this, aspects such as: emotional education, emotional regulation and conflict management in the classroom have been defined in the theoretical framework. Additionally, the variables inserted in the "Web of Science" database, to find the relevant sources that would allow this systematic review to be carried out, have been: "emotional regulation" AND "primary education" AND "students". Once all the possible studies were obtained, inclusion and exclusion criteria were applied to determine which would be the most relevant to meet the needs of this project. Finally, 10 of these studies were selected, read and analysed to write up results that fit the current reality of emotional education in the classroom. This systematic review represents a starting point that can be expanded in the future to obtain a broader view of teaching practices related to emotional education in the classroom.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Educació emocional ; Regulació emocional ; Educació primària ; Estudiants ; Gestió de conflictes ; Rol del docent ; Educación emocional ; Regulación emocional ; Educación primaria ; Estudiantes ; Gestión de conflictos ; Rol del docente ; Emotional education ; Emotional regulation ; Primary education ; Students ; Conflict management ; Teacher's role



44 p, 1.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2024-09-27



   Favorit i Compartir