Repensem la literatura infantil : Una mirada de gènere a les Biblioteques Escolars de Ripoll
Rodríguez Pidelaserra, Marina
Comas Sàbat, Marta, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Repensemos la literatura infantil : Una mirada de género a las Bibliotecas Escolares de Ripoll
Títol variant: Let's rethink children's literature : A gender look at Ripoll School Libraries
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resum: La importancia de l'educació amb perspectiva de gènere ha suposat la necessitat d'adaptar els continguts alliçonats a les escoles. La coeducació, per tant, és rellevant a l'hora d'impartir una educació més igualitària, així com per assentar unes bases a partir de les quals construir una societat més feminista i menys discriminatòria per qüestions de gènere. La literatura infantil ajuda a fer-ho possible. Aquest treball de fi de grau té com a objectiu ampliar l'oferta de literatura infantil amb perspectiva de gènere de La Lluerna, una llibreria cooperativa, per esdevenir un recurs útil per les escoles de Ripoll, i també per les biblioteques del poble. A partir d'un Projecte d'Aprenentatge i Servei, i mitjançant una base teòrica per decidir quins llibres analitzar partint de la necessitat anteriorment esmentada, de tretze llibres se n'ha acabat triant un per desenvolupar una activitat i treballar-la amb infants de cicle inicial.
Resum: La importancia de la educación con perspectiva de género ha supuesto la necesidad de adaptar los contenidos enseñados en las escuelas. La coeducación, por lo tanto, es relevante a la hora de impartir una educación más igualitaria, así como para asentar unas bases a partir de las cuales construir una sociedad más feminista y menos discriminatoria por cuestiones de género. La literatura infantil ayuda a hacerlo posible. Este trabajo de fin de grado tiene como objetivo ampliar la oferta de literatura infantil con perspectiva de género de La Lluerna, una librería cooperativa, para convertirse en un recurso útil para las escuelas de Ripoll, y también para las bibliotecas del pueblo. A partir de un Proyecto de Aprendizaje y Servicio, y mediante una base teórica para decidir qué libros analizar partiendo de la necesidad anteriormente mencionada, de trece libros se ha terminado eligiendo uno para desarrollar una actividad y trabajarlo con niños de ciclo inicial.
Resum: The importance of gender-sensitive education has necessitated the adaptation of the content taught in schools. Coeducation, therefore, is relevant when it comes to providing a more egalitarian education, as well as laying the foundations for building a more feminist and less gender-discriminatory society. Children's literature helps make this possible. This final degree project aims to expand the offering of gender-sensitive children's literature at La Lluerna, a cooperative bookstore, to become a useful resource for schools in Ripoll, and also for the town's libraries. Based on a Learning and Service Project, and using a theoretical framework to decide which books to analyze based on the aforementioned need, out of thirteen books, one was ultimately chosen to develop an activity and work with early cycle children.
Nota: Treball de fi de grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS)
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Coeducació ; Literatura infantil ; Projecte d'Aprenentatge i Servei ; Centre de Recursos Pedagògics ; Perspectiva de gènere ; Coeducación ; Proyecto de Aprendizaje y Servicio ; Centro de Recursos Pedagógicos ; Perspectiva de género ; Coeducation ; Children's literature ; Learning and Service Project ; Pedagogical Resource Center ; Gender perspective



36 p, 3.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-09-23, darrera modificació el 2025-04-01



   Favorit i Compartir