dir.
| Títol variant: |
Un Model Informacional de Reward Crowdfunding sota la condició de zero guanys |
| Títol variant: |
Un Modelo Informacional de Reward Crowdfunding bajo la condicion de cero ganancias |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
En reward crowdfunding els empresaris demanen aportacions per finançar un projecte de cost fix a canvi d'una recompensa, essencialment un mecanisme de venda anticipada. En aquest treball proposo un model informacional de reward crowdfunding en el qual la venda anticipada és una manera d'extreure informació amb la qual després l'emprenedor pot decidir si emprèn el projecte o no. Les meves conclusions són que, comparat amb el mercat de producció prèvia i pagament posterior, el reward crowdfunding (pagament previ i producció posterior) fa que sigui més probable que existeixi un equilibri en el qual es duu a terme el projecte. Si la contribució es retorna quan no s'executa el projecte (finançament fix), les condicions d'existència d'equilibri són menys exigents que si no es retorna la contribució. Tanmateix, condicionada a l'existència d'equilibri en el qual s'executa el projecte, la probabilitat que el projecte s'executi és independent de si l'aportació es retorna o no. A més, el benestar posterior és exactament el mateix en ambdós règims de pagament. En comparació amb el mercat, aquests equilibris amb probabilitat positiva d'execució del projecte només són superiors en determinades condicions. En general, la comparació del benestar serà ambigua. |
| Resum: |
En reward crowdfunding, los empresarios piden aportaciones para financiar un proyecto de coste fijo a cambio de una recompensa, esencialmente un mecanismo de venta anticipada. En este trabajo propongo un modelo informacional de reward crowdfunding en el que la venta anticipada es una forma de extraer información con la que después el emprendedor puede decidir si emprende el proyecto o no. Mis conclusiones son que, comparado con el mercado de producción previa y pago posterior, el reward crowdfunding (pago previo y producción posterior) hace que sea más probable que exista un equilibrio en el que se realiza el proyecto. Si la contribución se devuelve cuando no se ejecuta el proyecto (financiación fija), las condiciones de existencia de equilibrio son menos exigentes que si no se devuelve la contribución. Sin embargo, condicionada a la existencia de equilibrio en el que se ejecuta el proyecto, la probabilidad de que el proyecto se ejecute es independiente de si la aportación se devuelve o no. Además, el bienestar posterior es exactamente el mismo en ambos regímenes de pago. En comparación con el mercado, estos equilibrios con positiva probabilidad de ejecución del proyecto solo son superiores en determinadas condiciones. Por lo general, la comparación del bienestar será ambigua. |
| Resum: |
In reward crowdfunding entrepreneurs ask for contributions to finance a fixed cost project in exchange for a reward, essentially an advance sale mechanism. In this work I propose an informational model of reward crowdfunding in which the advance sale is a way of extracting information which then the entrepreneur can decide whether to undertake the project or not. My findings are that, relative to the market benchmark of ex-ante production and ex-post payment, reward crowdfunding (ex-ante payment and ex-post production) makes it more likely that an equilibrium exists in which the project is undertaken. If the contribution is returned when the project is not undertaken (fixed financing), the conditions for existence of equilibrium are less demanding than if the contribution is not returned. However, conditional on the existence of equilibrium in which the project is undertaken, the probability of the project being undertaken is independent of whether the contribution is returned or not. Also, the ex post welfare is exactly the same under both payment regimes. Compared to the market benchmark, these equilibria with positive probability of project implementation, are only superior under certain conditions. Generally, the welfare comparison will be ambiguous. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Economia [2501573] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Economia [1408] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Crowdfunding ;
Competició ;
Informació asimètrica ;
Competición ;
Información asimétrica ;
Competition ;
Asymmetric information |