Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
A study with graphic in designers about climate change communication
Maia, Manuela (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))

Títol variant: Un estudi amb gràfica en disenyadors sobre comunicación sobre el canvi
Títol variant: Un estudio con gráfica en diseñadores sobre comunicación sobre cambio climático
Data: 2024
Resum: Communication for action about climate change is difficult to operationalize. Capturing attention and motivating action requires understandable scientific data. We developed and tested a tool to boost graphic designers' ideation. We crossed communication objectives, the nature of content and conditions for visual communication with the need to capture attention, promote risk perception and motivate action. We conclude that the design of graphic communication objects may need to go beyond the use of images, the data-driven narratives and individual testimonies. Understanding human causes of climate change needs a multidisciplinary approach to the traditional graphic design project field with visual communication strategies that integrate existing knowledge.
Resum: El canvi climàtic s'enfronta al repte de la comunicació per a l'acció amb demandes difícils d'aplicar. La distància i l'abstracció són barreres per superar. Captar l'atenció i motivar l'acció requereix dades científiques comprensibles. Per tancar la bretxa entre la investigació i la pràctica de la comunicació sobre el canvi climàtic, vam desenvolupar una eina per impulsar la ideació dels dissenyadors gràfics, amb coneixements sobre la comunicació visual sobre el canvi climàtic. És molt exigent per als dissenyadors integrar una tan àmplia gamma d'objectius. Disseny pot necessitar anar més enllà de l'ús d'imatges amb una estratègia que integri el coneixement existent.
Resum: La comunicación para la acción sobre el cambio climático es difícil de poner en práctica. Captar la atención y motivar la acción requiere datos científicos comprensibles. Desarrollamos y probamos una herramienta para impulsar la ideación de los diseñadores gráficos. Cruzamos los objetivos de comunicación, la naturaleza del contenido y las condiciones de la comunicación visual con la necesidad de captar la atención, promover la percepción de riesgo y motivar la acción. Concluimos que el diseño de objetos de comunicación gráfica puede necesitar ir más allá del uso de imágenes, narrativas basadas en datos y testimonios individuales. Comprender las causas humanas del cambio climático necesita un enfoque multidisciplinario del campo de proyectos de diseño gráfico tradicional con estrategias de comunicación visual que integren el conocimiento existente.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Graphic design ; Visual communication ; Climate change ; Risk perception ; Ideation ; Diseño gráfico ; Comunicación visual ; Cambio climático ; Percepción del riesgo ; Ideación ; Disseny gràfic ; Comunicació visual ; Canvi climàtic ; Percepció del risc ; Ideació
Publicat a: Grafica, Vol. 13 Núm. 26 (2025) , p. 417-424 (Ensayos) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/ep-maia
Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v13-n26-maia
DOI: 10.5565/rev/grafica.400


8 p, 213.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-10-19, darrera modificació el 2025-07-21



   Favorit i Compartir