dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
| Títol variant: |
La participación de los niños y niñas en la configuración y transformación del espacio urbano en el Papiol : Una experiencia en el Consejo de la Infancia y Adolescencia del Papiol |
| Títol variant: |
Children's participation in the configuration and transformation of the urban space in Papiol : An experience at the Papiol Children's and Adolescence Council |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
El present treball de final de grau s'emmarca dins les geografies de la infància i analitza el paper dels infants i la seva contribució en la configuració i transformació de l'espai públic. Descriu, en primer lloc, què són les geografies de la infància i què és la participació infantil. Més endavant, es fa un enfocament específic als Consells dels Infants com a òrgans de participació i s'estudia el cas concret del Consell de la Infància i Adolescència del Papiol. S'analitza com aquest Consell tracta i participa en projectes com el camí escolar i la transformació dels parcs del municipi. Per fer-ho s'utilitzen tècniques qualitatives, principalment l'observació participant, i es dissenya i dinamitza una activitat on els infants analitzen un dels parcs a partir d'una ortofoto i prenen fotografies de l'espai. Per últim, es reflexiona sobre com aquesta iniciativa fomenta la participació dels infants, integrant les seves perspectives en les decisions municipals i contribuint a desenvolupar un municipi més inclusiu i conscient de les necessitats, propostes i demandes dels seus infants. |
| Resum: |
El presente trabajo de final de grado se enmarca dentro de las geografías de la infancia y analiza el papel de los niños y niñas y su contribución en la configuración y transformación del espacio público. Describe en primer lugar qué son las geografías de la infancia y qué es la participación infantil. Más adelante, se hace un enfoque específico en los Consejos Infantiles como órganos de participación y se estudia el caso concreto del Consejo de la Infancia y Adolescencia del Papiol. Se analiza cómo este Consejo trata y participa en proyectos como el camino escolar y la transformación de los parques del municipio. Para ello, se utilizan técnicas cualitativas, principalmente la observación participante, y se diseña y dinamiza una actividad donde los niños y niñas analizan uno de los parques a partir de una ortofoto y toman fotografías del espacio. Por último, se reflexiona sobre cómo esta iniciativa fomenta la participación de los niños y niñas, integrando sus perspectivas en las decisiones municipales y contribuyendo a desarrollar un municipio más inclusivo y consciente de las necesidades, propuestas y demandas de sus niños y niñas. |
| Resum: |
This final degree thesis is framed within the geographies of childhood and analyzes the role of children and their contribution to the configuration and transformation of public space. It first describes the concepts of children's geographies and children's participation. Subsequently, it focuses on the Children's Councils as participation bodies and examines the specific case of the Papiol Children's and Adolescence Council. It analyzes how this Council addresses and participates in projects such as the school path and the transformation of the municipal playgrounds. To do this, qualitative techniques are used, mainly participant observation, and an activity is designed and facilitated where children analyze a playground using an orthophoto and take pictures of the space. Finally, the project reflects on how this initiative promotes children's participation by integrating their perspectives into municipal decisions and contributing to the development of a more inclusive municipality that is aware of its children's needs, proposals and demands. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Geografia i Ordenació del Territori [826] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Geografies de la infància ;
Participació infantil ;
Consell dels Infants ;
Espai públic ;
Camí escolar ;
Parcs ;
Geografías de la infancia ;
Participación infantil ;
Consejos de la Infancia ;
Espacio público ;
Camino escolar ;
Parques ;
Children's geographies ;
Children's participation ;
Children's Councils ;
Public space ;
School path ;
Playgrounds |