La redsocialización de la música: la necesidad de compartir y el algoritmo a partir del ejemplo de Spotify
Bonzano, Mora
Blasco Duatis, Marc, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Títol variant: |
La xarxasocialització de la música: la necessitat de compartir i l'algoritme a partir de l'exemple de Spotify |
| Títol variant: |
The socialmedia-zation of music: the need to share and the algorithm based on Spotify's exemple |
| Data: |
2024 |
| Descripció: |
133 pag. |
| Resum: |
El treball explora si les funcions de socialització de Spotify la converteixen en una xarxa social. S'investiga la psicologia dels usuaris en compartir, en relació amb diverses teories de la comunicació, i les recomanacions de l'algoritme, considerant el seu rol com a curador musical i la seva participació en les relacions de poder. L'anàlisi metodològica basada en un grup focal amb subscriptors de Spotify i tres entrevistes a experts de la música i la psicologia, suggereix graus de compartició i aproximacions a l'algoritme distintes, però evidencia un canvi de paradigma en la comunicació dels gustos culturals. |
| Resum: |
Este trabajo explora si las funciones de socialización de Spotify la convierten en una red social. Se investiga la psicología de los usuarios al compartir, en relación con diversas teorías de la comunicación, y las recomendaciones del algoritmo, considerando su rol como curador musical y su participación en las relaciones de poder. El análisis metodológico basado en un grupo focal con suscriptores de Spotify y tres entrevistas a expertos de la música y la psicología sugiere grados de compartición y aproximaciones al algoritmo distintas, pero evidencia un cambio de paradigma en la comunicación de los gustos culturales. |
| Resum: |
This paper explores if socialization features in Spotify turn it into a social media service. Users' psychology when sharing is explored, in relation to different communication theories, as well as the algorithm's recommendations, considering its role as music curator and its participation in power relations. The methodological analysis based on a focus group and three interviews to music and psychology experts, suggests different sharing levels and approaches to the algorithm, but demonstrates a paradigm shift in the communication of cultural preferences. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Periodisme [2501933] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Periodisme [1432] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Periodisme ;
Música ;
Xarxes socials en línia ;
Spotify ;
Algoritme ;
Interacció social ;
Psicologia dels usuaris |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG
Registre creat el 2024-11-12, darrera modificació el 2024-11-17