dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
| Títol variant: |
La problemática de les targetes revolving i el dret dels consumidors |
| Títol variant: |
The problem of revolving cards and consumer law |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
En el present Treball de Fi de Grau s'aborda de manera exhaustiva la controvèrsia sobre les targetes revolving, destacant el seu impacte a Espanya tant a nivell legal com a nivell de consumidors. La modalitat revolving, coneguda per les seves flexibilitats i facilitats en el crèdit, han resultat ser complexa i amb unes conseqüències perjudicials per als consumidors. Per això, es fa una anàlisi del context de l'aparició d'aquestes targetes, per a així poder estudiar la seva corresponent regulació en matèria de contractació i consumidors. Es tracta de donar visió a la problemàtica de les deficiències en la informació cap als consumidors, analitzar les estratègies de comercialització emprades per a tal fi, i els alts interessos que, malgrat això, no sempre són considerats usuraris. El treball conclou amb unes recomanacions i propostes de reforma de la normativa per a promoure una major protecció al consumidor i incentivar les bones pràctiques. |
| Resum: |
En el presente Trabajo de Fin de Grado se aborda de manera exhaustiva la controversia sobre las tarjetas revolving, destacando su impacto en España tanto a nivel legal como a nivel de consumidores. La modalidad revolving, conocida por sus flexibilidades y facilidades en el crédito, ha resultado ser compleja y con unas consecuencias perjudiciales para los consumidores. Por ello, se hace un análisis del contexto de la aparición de estas tarjetas, para así poder estudiar su correspondiente regulación en materia de contratación y consumidores. Se trata de dar visión a la problemática de las deficiencias en la información hacia los consumidores, analizar las estrategias de comercialización empleadas para tal fin, y los altos intereses que, a pesar de ello, no siempre son considerados usurarios. El trabajo concluye con unas recomendaciones y propuestas de reforma de la normativa para promover una mayor protección al consumidor e incentivar las buenas prácticas. |
| Resum: |
This thesis comprehensively addresses the controversy surrounding revolving credit cards, emphasizing their impact in Spain from both a legal and consumer perspective. Renowned for their flexibility and credit facilities, revolving cards have proven to be intricate with adverse consequences for consumers. Consequently, an analysis delves into the contextual emergence of these cards, facilitating an examination of their corresponding regulatory framework concerning contracting and consumer affairs. The aim is to provide an overarching understanding of deficiencies in consumer information, scrutinize marketing strategies employed, and assess elevated interest rates, which, despite this, are not invariably deemed usurious. The thesis concludes with recommendations and proposals for regulatory reform aimed at enhancing consumer protection and promoting ethical practices. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Dret [5601057] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Targeta revolving ;
Taxa Anual Equivalent ;
Usura ;
Interès remuneratori ;
Clàusula abusiva ;
Interès normal dels diners ;
Control de transparència ;
Estratègies de comercialització ;
Tarjeta revolving ;
Tasa Anual Equivalente ;
Interés remuneratorio ;
Cláusula abusiva ;
Interés normal del dinero ;
Control de transparencia ;
Estrategias de comercialización ;
Revolving card ;
Annual Percentage Rate ;
Usury ;
Remunerative interest ;
Abusive clause ;
Normal interest rate ;
Transparency control ;
Marketing strategies |