La diversidad cultural en la educación
Ruiz Muñoz De León, Abril
Ortiz Amaro, Lucía, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Dret
| Títol variant: |
La diversitat cultural en l'educació |
| Títol variant: |
Cultural diversity in education |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
El fenomen migratori que va tenir lloc a Espanya l'any 2000 va suposar un repte educatiu i la necessària implementació de mesures legislatives davant l'arribada d'un gran nombre d'estudiants d'origen estranger que van passar a formar part del sistema educatiu. La regulació es va desenvolupar amb la finalitat de garantir l'equitat en matèria docent, cohesionant un alumnat cada vegada més divers i posant en valor la interculturalitat. El present estudi analitza les barreres a les quals fa front l'alumnat immigrant durant el procés d'integració a Catalunya. Per a això s'analitzen els programes lingüístics d'adaptació, la segregació escolar públic-privada, les ajudes destinades a fer front a les desigualtats existents, la incidència d'aquests factors en els resultats acadèmics d'aquest alumnat i la percepció de les escoles sobre l'impacte de la normativa davant la problemàtica actual. |
| Resum: |
El fenómeno migratorio que tuvo lugar en España en el año 2000 supuso un reto educativo y la necesaria implementación de medidas legislativas ante la llegada de un gran número de estudiantes de origen extranjero que pasaron a formar parte del sistema educativo. La regulación se desarrolló con la finalidad de garantizar la equidad en materia docente, cohesionando un alumnado cada vez más diverso y poniendo en valor la interculturalidad. El presente estudio analiza las barreras a las que hace frente el alumnado inmigrante durante el proceso de integración en Cataluña. Para ello se analizan los programas lingüísticos de adaptación, la segregación escolar público-privada, las ayudas destinadas a hacer frente a las desigualdades existentes, la incidencia de estos factores en los resultados académicos de dicho alumnado y la percepción de las escuelas sobre el impacto de la normativa ante la problemática actual. |
| Resum: |
The migratory phenomenon that took place in Spain in the year 2000 posed an educational challenge and required the necessary implementation of legislative measures in view of the arrival of many students of foreign origin who became part of the educational system. The regulation was developed with the aim of guaranteeing equity in education, bringing together an increasingly diverse student body, and placing value on intercultural. This study analyzes the barriers faced by immigrant students during the integration process in Catalonia. To this end, it analyzes language adaptation programs, public-private school segregation, aid aimed at addressing existing inequalities, the impact of these factors on the academic results of these students, and the school's perception of the impact of the regulations on current issues are analyzed. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Dret [5601057] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Dret a l'educació ;
Migració ;
Segregació Escolar ;
Escolarització equilibrada de l'alumnat ;
Alumnat amb necessitats educatives específiques ;
Abandonament escolar primerenc ;
Itineraris educatius ;
Derecho a la educación ;
Migración ;
Segregación Escolar ;
Escolarización equilibrada del alumnado ;
Alumnado con necesidades educativas específicas ;
Abandono Temprano ;
Itinerarios educativos ;
Right to education ;
Migration ;
School Segregation ;
Balanced student enrollment ;
Students with specific educational needs ;
Early School Leaving ;
Educational pathways |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Dret. TFG
Registre creat el 2024-11-13, darrera modificació el 2024-12-20