Desmuntant Estereotips: Un Enfocament de Genere i Feminisme en la Interpretacio de Barbie (2023) en TikTok
Granada Giner, Paula
Simelio Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Desmontando Estereotipos: Un Enfoque de genero y Feminismo en la Interpretacion de Barbie (2023) en TikTok
Títol variant: Assembling stereotypes: A Gender and Feminism Approach in the Interpretation of Barbie (2023) in TikTok
Data: 2024
Descripció: 77 pag.
Resum: La pel·lícula Barbie va ser un autèntic fenomen, amb milions d'espectadors, causant tendencia a xarxes socials. Aquest treball examina la recepció de la pel·lícula Barbie en TikTok, enfocant-se en com els usuaris discuteixen i perceben la seva representació del feminisme i el genere. La pel·lícula és generalment apreciada pel seu missatge d'empoderament femení, però critiquen que es perpetua elements de "white feminism" i per no abordar de manera exhaustiva les diverses experiències femenines. A traves de l'anàlisi de les reaccions en TikTok, l'estudi destaca la influencia dels mitjans en les percepcions socials i subratlla la importancia d'un enfocament feminista mes inclusiu i interseccional.
Resum: La película Barbie fue un auténtico fenómeno, con millones de espectadores, causando tendencia a redes sociales. Este trabajo examina la recepción de la película Barbie en TikTok, enfocándose en como los usuarios discuten y perciben su representación del feminismo y el genero. La película es generalmente apreciada por su mensaje de empoderamiento femenino, pero se critica por perpetuar elementos de "white feminism" y por no abordar de manera exhaustiva las diversas experiencias femeninas. A traves del análisis de las reacciones en TikTok, el estudio destaca la influencia de los medios en las percepciones sociales y subraya la importancia de un enfoque feminista más inclusivo e interseccional.
Resum: The film Barbie was a real phenomenon, with millions of spectators, causing a tendency to social networks. This work examines the reception of the film Barbie in TikTok, focusing on how users discuss and perceive their representation of feminism and gender. The film is generally appreciated for its message of female empowerment, but they criticize the perpetuation of elements of "white feminism" and for failing to comprehensively address the various female experiences. Through the analysis of TikTok reactions, the study highlights the influence of the media on social perceptions and underlines the importance of a more inclusive and intersectional feminist approach.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Matèria: Periodisme ; Cinema ; Xarxes socials ; TikTok ; Barbie ; Feminisme ; Estereotips ; Cultura popular



77 p, 18.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2024-11-15, darrera modificació el 2024-11-17



   Favorit i Compartir