Banksy, la dualitat artista / marca i la influència de la publicitat en l'art
Batalla Grau, Mariona
Places Fernando, Mireya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Banksy, la dualidad artista/ marca y la influencia de la publicidad en el arte
Títol variant: Banksy, the artist / brand duality and the influence of advertising in art
Data: 2024
Descripció: 70 pag.
Resum: Recerca que té com a focus Banksy, artista urbà de gran renom, que basa les seves obres en defensar causes desateses pel sistema i col·lectius invisibilitzats. Unes obres que són disruptives tan en forma com en contingut i que comparteixen similituds amb tècniques de publicitat i màrqueting. Aquesta recerca planteja la hipòtesi que la popularitat de Banksy sigui fruit de tècniques publicitàries, mitjançant l'anàlisi de la seva trajectòria artística, del paper de l'art i de les conseqüències de ser artista en el context actual, marcats per un sistema capitalista i per l'era digital, i potencialment.
Resum: influenciats pel màrqueting i la publicitat.
Resum: Investigación que tiene como foco a Banksy, artista urbano de gran renombre, que basa sus obras en defender causas desatendidas por el sistema y colectivos invisibilizados. Unas obras que son disruptivas tanto en forma como en contenido y que comparten similitudes con técnicas de publicidad y marketing. Esta investigación plantea la hipótesis que la popularidad de Banksy sea resultado de técnicas publicitarias, mediante el análisis de su trayectoria artística y del rol del arte y las consecuencias de ser artista en el contexto actual, marcado por un sistema capitalista y por la era digital, y potencialmente influenciado por el marketing y la publicidad.
Resum: Research about Banksy, a very well known urban artist, that creates art which defends unattended social issues and invisibilized collectives. He creates disruptive art that shares similarities with advertising and marketing techniques. The following research is based on the hypothesis that Banksy's popularity is due to advertising techniques and is concluded through the analysis of his artistic career, the role of art and the consequences about being an artist in a context marked by capitalism and the digital era and potentially influenced by marketing and advertising.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball final de grau
Matèria: Street art ; Street màrqueting ; Artista urbà ; Marca ; Publicitat ; Anticapitalisme ; Capitalisme ; Era digital



70 p, 26.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2024-11-21, darrera modificació el 2024-12-15



   Favorit i Compartir