Estudio del régimen jurídico privado del transporte de mercancías por carretera con especial atención al Convenio CMR
Stefanov Sashev, Manol
Arenas García, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Títol variant: Estudi del règim jurídic privat del transport de mercaderies per carretera amb especial atenció al Conveni CMR
Títol variant: Study of the private legal framework of the road freight transport with special attention to the CMR Convention
Data: 2024
Resum: El trabajo ofrece un análisis del régimen jurídico privado del transporte internacional de mercaderías por carretera, centrándose en el estudio del Convenio CMR y sus Protocolos. Aborda la importancia de la carta de porte como documento fundamental en el transporte, detallando las obligaciones y garantías asociadas del transportista. Se discute la responsabilidad del transportista, incluyendo los límites establecidos en el Convenio CMR y se compara con otros convenios internacionales relevantes. Seguidamente, se destaca la necesidad de la regulación de la multimodalidad para mejorar la competitividad y eficiencia en la logística internacional. De la misma forma, se evidencia cómo la uniformización del transporte multimodal podría beneficiar a algunos actores y perjudicar a otros, lo que explica la resistencia de ciertas partes a ratificar el régimen jurídico que algunos proyectos de convenio ofrecen (por ejemplo, el CTMI). En resumen, el trabajo ofrece una visión integral y detallada del régimen jurídico del transporte de mercancías por carretera, analizando aspectos clave para comprender la complejidad y las implicaciones jurídicas en este ámbito.
Resum: El treball ofereix una anàlisi del règim jurídic privat del transport internacional de mercaderies per carretera, centrant-se en l'estudi del Conveni CMR i els seus Protocols. Aborda la importància de la carta de port com a document fonamental en el transport, detallant les obligacions i garanties associades del transportista. Es discuteix la responsabilitat del transportista, incloent-hi els límits establerts en el Conveni CMR i es compara amb altres convenis internacionals rellevants. Seguidament, es destaca la necessitat de la regulació de la multimodalitat per a millorar la competitivitat i eficiència en la logística internacional. De la mateixa forma, s'evidencia com la uniformització del transport multimodal podria beneficiar a alguns actors i perjudicar a uns altres, la qual cosa explica la resistència d'unes certes parts a ratificar el règim jurídic que alguns projectes de conveni ofereixen (per exemple, el CTMI). En resum, el treball ofereix una visió integral i detallada del règim jurídic del transport de mercaderies per carretera, analitzant aspectes clau per a comprendre la complexitat i les implicacions jurídiques en aquest àmbit.
Resum: The project offers an analysis of the private legal regime of the international carriage of goods by road, focusing on the study of the CMR Convention and its Protocols. It addresses the importance of the CMR consignment note as a fundamental document in transportation, detailing the associated obligations and guarantees of the carrier. It discusses the carrier's liability, including the limits established in the CMR Convention and compares it with other relevant international conventions. Next, the need for multimodality regulation to improve competitiveness and efficiency in international logistics is highlighted. It also shows how the standardization of multimodal transport could benefit some actors and harm others, which explains the reluctance of certain parties to ratify the legal regime that some draft conventions offer (e. g. , the CTMI). In summary, the paper provides a comprehensive and detailed overview of the legal regime for road freight transport, analyzing key aspects to understand the complexity and legal implications in this area.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Dret [5601057]
Pla d'estudis: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Transport internacional de mercaderies ; Transport per carretera ; Carta de port ; Conveni CMR ; Obligacions del transportista ; Dret de disposició ; Limitació i exoneració de responsabilitat ; Avaries ; Pèrdua ; Demora ; Transport multimodal ; Transporte internacional de mercancías ; Transporte por carretera ; Carta de porte ; Convenio CMR ; Obligaciones del transportista ; Derecho de disposición ; Limitación y exoneración de responsabilidad ; Averías ; Pérdida ; Transporte multimodal ; Obligations ; Right of disposal ; Limitation and exclusion of liability ; Damage ; Loss ; Delay ; Multimodal transport



87 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Dret. TFG

 Registre creat el 2024-11-22, darrera modificació el 2024-12-02



   Favorit i Compartir