Què cal saber per ensenyar matemàtiques a l'educació primària : resultats d'una recerca
Giné de Lera, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona)
| Data: |
2014 |
| Resum: |
La recerca didàctica estableix que per ensenyar una matèria es requereixen coneixements fonamentats, tant sobre la disciplina a què es refereix la matèria com sobre la seva didàctica. En el cas de les matemàtiques, les dades d'un estudi internacional actual (TEDS-M) han posat de manifest deficiències relatives als programes sobre la formació inicial en matemàtiques i la seva didàctica dels futurs mestres a Espanya. Aquest article contrasta aquests resultats a partir d'una recerca amb mestres i estudiants de mestre de primària, identifica les dificultats que tenen els estudiants de mestre en relació amb alguns coneixements necessaris per a l'ensenyament de les matemàtiques entorn de la resolució de problemes i analitza quines d'aquestes dificultats es redueixen i quines romanen amb l'experiència docent. |
| Resum: |
Educational research establishes that sound knowledge is required in order to teach a subject, both knowledge of the own discipline and of their didactics. In the case of mathematics, data from an international study (TEDS-M) has shown current deficiencies relating to future teachers' training programs in mathematics and its teaching in Spain. This article contrasts these results from a research with in-service and pre-service primary teachers, by identifying the difficulties of pre-service teachers regarding some knowledge for teaching mathematics around problem solving, and analyzing which of these difficulties are reduced or which remain with the teaching experience. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Educació matemàtica ;
Resolució de problemes ;
Coneixements del professor ;
Formació del professorat ;
Educació primària ;
Mathematics education ;
Problem solving ;
Teacher knowledge ;
Teacher education ;
Primary education |
| Publicat a: |
Comunicació educativa, Núm. 27 (2014) , p. 19-26, ISSN 2339-5559 |
Adreça alternativa: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/671
DOI: 10.17345/comeduc201419-26
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2024-11-28, darrera modificació el 2025-04-12