Google Scholar: cites
Què cal saber per ensenyar matemàtiques a l'educació primària : resultats d'una recerca
Giné de Lera, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2014
Resum: La recerca didàctica estableix que per ensenyar una matèria es requereixen coneixements fonamentats, tant sobre la disciplina a què es refereix la matèria com sobre la seva didàctica. En el cas de les matemàtiques, les dades d'un estudi internacional actual (TEDS-M) han posat de manifest deficiències relatives als programes sobre la formació inicial en matemàtiques i la seva didàctica dels futurs mestres a Espanya. Aquest article contrasta aquests resultats a partir d'una recerca amb mestres i estudiants de mestre de primària, identifica les dificultats que tenen els estudiants de mestre en relació amb alguns coneixements necessaris per a l'ensenyament de les matemàtiques entorn de la resolució de problemes i analitza quines d'aquestes dificultats es redueixen i quines romanen amb l'experiència docent.
Resum: Educational research establishes that sound knowledge is required in order to teach a subject, both knowledge of the own discipline and of their didactics. In the case of mathematics, data from an international study (TEDS-M) has shown current deficiencies relating to future teachers' training programs in mathematics and its teaching in Spain. This article contrasts these results from a research with in-service and pre-service primary teachers, by identifying the difficulties of pre-service teachers regarding some knowledge for teaching mathematics around problem solving, and analyzing which of these difficulties are reduced or which remain with the teaching experience.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Educació matemàtica ; Resolució de problemes ; Coneixements del professor ; Formació del professorat ; Educació primària ; Mathematics education ; Problem solving ; Teacher knowledge ; Teacher education ; Primary education
Publicat a: Comunicació educativa, Núm. 27 (2014) , p. 19-26, ISSN 2339-5559

Adreça alternativa: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/671
DOI: 10.17345/comeduc201419-26


8 p, 646.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-11-28, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir