Una anàlisi de l'efectivitat de la contrapublicitat d'alcohol del Ministerio de Sanidad entre els joves espanyols
Gimeno Basilio, Ana
Balbuena Palacios, Leonor, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Títol variant: |
Un análisis de la efectividad de la contrapublicitat de alcohol del Ministerio de Sanidad entre los jóvenes españoles |
| Títol variant: |
An analysis of the effectiveness of the Ministry of Health's alcohol counteradvertising among young Spaniards |
| Data: |
2024 |
| Descripció: |
65 pag. |
| Resum: |
La investigació dels últims anys ha demostrat que la contrapublicitat d'alcohol pot ajudar a reduir el consum d'alcohol entre els joves. Aquesta investigació estudia l'efectivitat dels missatges de contrapublicitat del Ministeri de Sanitat dirigits a joves espanyols. En aquest sentit, es descobreix que aquestes campanyes no superen el grup control en les actituds cap a l'alcohol i en la intenció de disminuir el consum. Per tant, els resultats posen de manifest la necessitat de destinar més recursos creatius a les campanyes de prevenció del consum d'alcohol. |
| Resum: |
La investigación de los últimos años ha demostrado que la contrapublicidad de alcohol puede ayudar a reducir el consumo de alcohol en los jóvenes. La presente investigación estudia la efectividad de los mensajes de campañas de contrapublicidad del Ministerio Sanidad dirigidas a jóvenes españoles. En este sentido, descubre que estas campañas no superan al grupo control en las actitudes en relación con el alcohol y en la intención de disminuir el consumo. Así pues, los resultados ponen de manifiesto la necesidad de destinar más recursos creativos para las campañas de prevención del consumo de alcohol. |
| Resum: |
Research in recent years has shown that counter-advertising of alcohol can help reduce alcohol consumption among young people. This research studies the effectiveness of anti-advertising messages from the Ministry of Health aimed at young Spaniards. In this sense, it finds that these campaigns do not outperform the control group in attitudes towards alcohol and in the intention to reduce consumption. Thus, the results highlight the need to allocate more creative resources to alcohol prevention campaigns. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Publicitat i Relacions Públiques [2501935] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Contrapublicitat ;
Alcohol ;
Joves ;
Efectivitat ;
Espanya |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG
Registre creat el 2024-12-02, darrera modificació el 2025-01-27