Metainvestigació sobre la presència i l'impacte del col·lectiu LGBTQ+ en la publicitat
Martínez García, Pol
Huertas Bailén, Amparo, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Títol variant: |
Metainvestigación sobre la presencia y el impacto del colectivo LGBTQ+ en la publicidad |
| Títol variant: |
Meta-research on LGBTQ+ presence and impact in advertising |
| Data: |
2024 |
| Descripció: |
135 pag. |
| Resum: |
Aquesta metainvestigació consisteix en una revisió crítica i sistemàtica de quinze articles acadèmics publicats els últims quinze anys que tracten la intersecció entre el col·lectiu LGBTQ+ i la publicitat. En aquest estudi s'identifiquen quatre corrents principals d'investigació i es destaquen les troballes significatives i les vies per futures recerques. Addicionalment, la síntesi aquí proposada ofereix implicacions teòriques i pràctiques, així com una anàlisi exhaustiva dels marcs teòrics i metodologies, omplint un buit crucial en l'estudi acadèmic. Els resultats suggereixen que la majoria d'estudis mostren sensibilitat i/o preocupació pel benestar i progrés social del col·lectiu LGBTQ+. |
| Resum: |
Esta metainvestigació consiste en una revisión crítica y sistemática de quince artículos académicos publicados los últimos quince años que tratan la intersección entre el colectivo LGBTQ+ y la publicidad. En este estudio se identifiquen cuatro corrientes principales de investigación y es destaquen los hallazgos significativos y los vías por futuras subleves. Adicionalmente, la síntesis aquí propuesta ofrece implicaciones teóricas y prácticas, así como un análisis exhaustivo de los marcos teóricos y metodologías, llenando un vacío crucial en el estudio académico. Los resultados sugieren que la mayoría de estudios muestran sensibilidad y/o preocupación por el bienestar y progreso social del colectivo LGBTQ+. |
| Resum: |
This meta-research consists of a critical and systematic review of fifteen scholarly articles published over the past fifteen years that address the intersection between the LGBTQ+ community and advertising. This study identifies four main streams of research and highlights significant findings and avenues for future research. Additionally, the synthesis proposed here offers theoretical and practical implications, as well as a comprehensive analysis of theoretical frameworks and methodologies, filling a crucial gap in acadèmic scholarship. The results suggest that the majority of studies show sensitivity or concern for LGBTQ+ social welfare and progress. |
| Nota: |
Premi UAB del Servei d'Igualtat i Diversitat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 9a Edició, curs 2023-2024 |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Publicitat i Relacions Públiques [2501935] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Metainvestigació ;
LGBTQ+ ;
LGBT ;
Queer ;
Publicitat ;
Queervertising ;
Activisme |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Ciències de la Comunicació. TFGDocuments de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Premis UAB. TFG
Registre creat el 2024-12-03, darrera modificació el 2025-06-17