Google Scholar: cites
Dues mirades a l'ensenyament de la gramàtica a l'escola obligatòria : la perspectiva dels docents i la dels alumnes
Durán, Carmen, 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ribas Seix, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Two views of the teaching of grammar in compulsory education : teachers' and students' perspectives
Data: 2019
Descripció: 22 pàg.
Resum: En l'ensenyament de la gramàtica, com en altres disciplines, cal discutir i definir bé l'objecte a ensenyar: quins continguts seleccionem, des de quines teories de referència es plantegen, amb quina terminologia o a través de quina seqüenciació. Tots aquests elements són imprescindibles a l'hora de construir una gramàtica per a l'ensenyament que serveixi de guia per al professorat. Ara bé, també és necessari reunir informació sobre els dos altres pols del triangle didàctic: sobre el del professorat què fa per organitzar i fer efectiu l'aprenentatge, com el valora, amb quines dificultats es troba, com creu que es pot millorar i sobre el dels alumnes quin procés segueix l'aprenent per construir el coneixement, quins conceptes està efectivament construint, quines metodologies promouen millor l'aprenentatge reflexiu. En aquest article, les autores posen en relleu l'interès d'aprofundir en els altres dos aspectesmencionats: l'ensenyament del professorat i l'aprenentatge de l'alumnat a través dels resultats de dues recerques fetes a casa nostra en els darrers anys.
Resum: In the teaching of grammar, as in other subjects, it is necessary to discuss and define the object of what is to be taught: what contents should be selected, the reference theories to be applied on considering them, and the terminology and sequencing to be used. All these elements are essential in order to build a grammar for the school that may be used as a guide for teachers. However, there is also a need to gather information about the other two corners of the didactic triangle: teachers - what they do to organize and to make effective the students' learning, how they value it, what difficulties they find and how they think it can be improved - and students - which process is followed by learners to build knowledge, what concepts are actually constructed and which methodologies promote better reflexive learning. In this paper, the authors highlight the interest in furthering the other two aspects mentioned above: teacher training and student learning, through the results of two research studies conducted in Catalonia in recent years.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ensenyament i aprenentatge de la gramàtica ; Reflexió sobre la llengua ; Raonament metalingüístic ; Concepcions del professorat ; Sabers dels alumnes ; Grammar teaching and learning ; Reflection on language ; Metalinguistic reasoning, teacher' conceptions ; Student's knowledge
Publicat a: Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 15 (2019) , p. 41-62, ISSN 2013-9594

DOI: 10.2436/20.3007.01.115


22 p, 898.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-12-10, darrera modificació el 2024-12-16



   Favorit i Compartir