Del storytelling al storydoing como factor de engagement en redes sociales
González Quesada, Alfonso 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
2025 |
Resum: |
Se explora como la evolución del storytelling al storydoing potencia el engagement y la intención de compra en plataformas como Instagram. Combinando una revisión teórica sólida con una metodología rigurosa, el autor demuestra que el storydoing, al enfatizar acciones concretas y valores significativos, supera al storytelling en términos de impacto emocional y cognitivo. La investigación incluye un modelo conceptual aplicable en campañas publicitarias y herramientas prácticas para mesurar el engagement, proporcionando valiosos insights para optimizar estrategias digitales. La obra subraya el cambio en la comunicación de marcas hacia un enfoque más participativo y relevante, atendida la dimensión e importancia actual de las redes sociales. |
Resum: |
S'explora com l'evolució de l'storytelling a l'storydoing potencia l'engagement i la intenció de compra en plataformes com Instagram. Combinant una revisió teòrica sòlida amb una metodologia rigorosa, l'autor demostra que l'storydoing, en emfatitzar accions concretes i valors significatius, supera l'storytelling en termes d'impacte emocional i cognitiu. La recerca inclou un model conceptual aplicable a campanyes publicitàries i eines pràctiques per a mesurar l'engagement, proporcionant valuosos insights per a optimitzar estratègies digitals. L'obra subratlla el canvi en la comunicació de marques cap a un enfocament més participatiu i rellevant, atesa la dimensió i importància actual de les xarxes socials. |
Resum: |
It explores how the evolution from storytelling to storydoing boosts engagement and purchase intent on platforms such as Instagram. Combining a solid theoretical review with a rigorous methodology, the author demonstrates that storydoing, by emphasising concrete actions and meaningful values, outperforms storytelling in terms of emotional and cognitive impact. The research includes a conceptual model applicable to advertising campaigns and practical tools to measure engagement, providing valuable insights to optimise digital strategies. The book highlights the shift in brand communication towards a more participatory and relevant approach, taking into account the current dimension and importance of social networks. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Storydoing ;
Storytelling ;
Engagement ;
Publicidad ;
Publicitat ;
Xarxes socials ;
Advertising ;
Social media |
Publicat a: |
Questiones publicitarias, Vol. 8 Núm. 35 (2025) , p. 49-50 (Reseñas) , ISSN 1988-8732 |
Adreça original: https://questionespublicitarias.es/article/view/v8-n35-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/qp.411
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Questiones PublicitariasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2025-01-26, darrera modificació el 2025-02-05