Google Scholar: cites
Geopolitics of transport infrastructures in the cross-border Catalan-French space. Criticalities and challenges of the European Project
Boira Maiques, Josep Vicent (Universitat de València)
Berzi, Matteo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Durà Guimerà, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Geopolítica de les infraestructures de transport a l'espai transfronterer català-francès. Criticitats i reptes del projecte europeu
Data: 2023
Descripció: 19 pàg.
Resum: Around 30 % of the European Union's population lives in internal border regions between states. It is common knowledge that a transport system is a powerful instrument with which to structure space, and in cross-border regions this is even more pronounced, given that a good transport system between bor-derlands can help reduce negative externalities. This argument in favour of such a system runs in par-allel to another: good services (rail services, in this case) would enable climate change to be more effec-tively combated and would help to decarbonise transport in Europe. In this regard, the process of European construction is laying the groundwork for more intense cooperation in some of these spheres, specifically cross-border transport between Catalonia and France. New processes reveal encouraging or at least hopeful prospects for the future.
Resum: Al voltant d'un 30 % de la població de la Unió Europea viu en regions frontereres internes entre estats. De tots és sabut que un sistema de transports és un potent instrument estructurador de l'espai i als espais transfronterers aquesta relació és encara més pregona. Un bon sistema de transports entre ter-ritoris fronterers pot ajudar a reduir les externalitats negatives. A aquesta argumentació, se n'hi suma una altra: uns bons serveis (ferroviaris, en aquest cas) permetrien combatre de manera més eficaç el canvi climàtic i incidir en la descarbonització dels transports a Europa. En relació amb tot açò, observem que el procés de construcció europea està posant les bases per a una cooperació més intensa en alguns dels àmbits esmentats, concretament en el transport transfronterer entre Catalunya i França. Nous pro-cessos permeten presentar un panorama encoratjador, o almenys esperançador, del futur.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès i Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Transport ; Cross-border spaces ; TEN-T network ; Railways ; Geopolitics ; Zones transfrontereres ; Xarxa TEN-T ; Ferrocarril ; Geopolítica
Publicat a: Revista Catalana de Ciències Socials, Vol. 13 (2023) , p. 159-177, ISSN 014-6035

DOI: 10.2436/20.3000.02.74


English
19 p, 912.3 KB

Català
19 p, 6.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-01-28, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir