Google Scholar: cites
The curation of European Netflix catalogues on social media: the key role of transnational and local cultural traits
Navarro, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2019
Resum: This article aims to analyse how Netflix uses social media to generate a dialogue between the local and transnational layers of television, to position its brand and curate content in domestic markets. Within the frame of transnationalism, a cross-cultural comparative study has been conducted in three different local European markets: the United Kingdom, Spain and the Nordic region. The results show the negotiation between transnationalisation and the needs of local cultural distinctiveness through language adaptation, emphasis on in-house original US flagship productions, the overrepresentation of original local content and use of cultural references at different levels.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Netflix ; Localisation ; Transnational ; Social media ; Cultural traits
Publicat a: Critical Studies in Television, Vol. 16 Núm. 4 (2019) , p. 347-374

DOI: 10.1177/17496020211044444


Postprint
34 p, 4.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-01-29, darrera modificació el 2025-06-14



   Favorit i Compartir