The curation of European Netflix catalogues on social media: the key role of transnational and local cultural traits
Navarro, Celina 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Monclús Blanco, Belén 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
2019 |
Resum: |
This article aims to analyse how Netflix uses social media to generate a dialogue between the local and transnational layers of television, to position its brand and curate content in domestic markets. Within the frame of transnationalism, a cross-cultural comparative study has been conducted in three different local European markets: the United Kingdom, Spain and the Nordic region. The results show the negotiation between transnationalisation and the needs of local cultural distinctiveness through language adaptation, emphasis on in-house original US flagship productions, the overrepresentation of original local content and use of cultural references at different levels. |
Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Matèria: |
Netflix ;
Localisation ;
Transnational ;
Social media ;
Cultural traits |
Publicat a: |
Critical Studies in Television, Vol. 16 Núm. 4 (2019) , p. 347-374 |
DOI: 10.1177/17496020211044444
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2025-01-29, darrera modificació el 2025-06-14