Connected co-viewing on Facebook : a Brazilian telenovela and the perception of media realism
Pires de Sa, Fernanda 
(Universitat Oberta de Catalunya)
| Data: |
2018 |
| Resum: |
Co-viewing refers to the practice of sitting together in front of a TV set, watching and making meaning from television content. New media amplifies the possibilities for co-viewing, by allowing people to do it virtually. This study explores the reflexive perception of media realism that emerged when Facebook users engaged in connected co-viewing in two unofficial Facebook groups dedicated to the Brazilian prime-time telenovela Babilônia. The series' controversial plot led to political discussions and prompted debate where viewers frequently used their perceptions of realism to counter the notion of media effects. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
| Matèria: |
Co-viewing ;
Facebook ;
Telenovela ;
Babilônia ;
New media practices ;
Perceived media realism ;
Social media ;
Social merchandising |
| Publicat a: |
Television & New Media, Vol. 19 Núm. 7 (2018) , p. 646-659, ISSN 1552-8316 |
DOI: 10.1177/1527476417741672
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2025-01-30, darrera modificació el 2025-03-07