Google Scholar: cites
Connected co-viewing on Facebook : a Brazilian telenovela and the perception of media realism
Pires de Sa, Fernanda (Universitat Oberta de Catalunya)

Data: 2018
Resum: Co-viewing refers to the practice of sitting together in front of a TV set, watching and making meaning from television content. New media amplifies the possibilities for co-viewing, by allowing people to do it virtually. This study explores the reflexive perception of media realism that emerged when Facebook users engaged in connected co-viewing in two unofficial Facebook groups dedicated to the Brazilian prime-time telenovela Babilônia. The series' controversial plot led to political discussions and prompted debate where viewers frequently used their perceptions of realism to counter the notion of media effects.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Co-viewing ; Facebook ; Telenovela ; Babilônia ; New media practices ; Perceived media realism ; Social media ; Social merchandising
Publicat a: Television & New Media, Vol. 19 Núm. 7 (2018) , p. 646-659, ISSN 1552-8316

DOI: 10.1177/1527476417741672


Postprint
26 p, 351.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-01-30, darrera modificació el 2025-03-07



   Favorit i Compartir