Portant a la pràctica l'Índex per a la inclusió
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Títol variant: Llevando a la práctica el "Índex per a la inclusió" (Index for Inclusion)
Títol variant: Índex per a la inclusó (Index for inclusion) in use
Data: 2007
Resum: L'article comença presentant l'Index for Inclusion, uns materials orientats a ajudar les comunitats escolars a autoavaluar-se i a prendre decisions de millora en l'avanç cap a la educació inclusiva. Després es comenten les seves característiques singulars: els materials d'anàlisi, la participació de la comunitat i l'amic crític (sobre el qual s'especifiquen amb cert detall les seves funcions). Finalment, s'apunta un projecte de xarxa de centres catalans que treballen amb l'Índex.
Resum: El artículo empieza presentando el Index for Inclusion, unos materiales orientados a ayudar a las comunidades escolares a autoevaluarse y a tomar decisiones de mejora en el avance hacía la educación inclusiva. Después se comentan sus características singulares: los materiales de análisis, la participación de la comunidad y el amigo crítico (sobre el que se especifican con cierto detalle sus funciones). Finalmente, se apunta un proyecto de red de centros catalanes que trabajan con el Índex.
Resum: The article begins by presenting Index for Inclusion, some materials are oriented on helping school communities to evaluate themselves and to take decisions on improvement in the advancement towards inclusive education. Later, its singular characteristics are commented on: the analysis materials, the participation of the community and the critical friend (whose functions are specifically detailed). Finally, it focuses on a Catalonian schools network project that works with Índex.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Àmbits de psicopedagogia i orientació, Núm. 21 (2007) , p. 15-19, ISSN 2339-7454

Adreça alternativa: https://ambitsaaf.cat/article/view/1987


5 p, 752.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-02-14, darrera modificació el 2025-03-24



   Favorit i Compartir